ایندکس موتورهای جستجو دیتابیس عظیمی از اطلاعات وب سایت های پایش شده می باشد که با یک هدف ایجاد شده است. هدف از ایندکس کردن درک اطلاعات وب سایت ها و آماده سازی آنها برای نمایش در نتایج جستجو است. بنابراین وقت از نام موتور جستجو در این مطلب یاد میکنیم، اغلب منظور ما گوگل است. تا زمانی که وب سایت شما برای گوگل بهینه سازی شده است، جای نگرانی برای دیگر موتورهای جستجو نیست. افزایش فروش یک کسب و کار آنلاین چه به صورت غیرحضوری و آنلاین یا به روشهای دیگر مطرح شده در یک سایت فروشگاهی، یکی از مهمترین اثرات سئو وب سایت خواهد بود.
- اگر در این دوره وبسایت شما خوب کلیک بگیرد و نرخ پرش پایینی داشته باشد، احتمالا بعد از این دوره نیز افت رتبه زیادی نخواهد داشت.
- چنین لینکهایی نقش تکیهگاه را ایفا می کنند و بنابراین اگر لینک سایت شما سر از یک وبسایت بسیار معتبر درآورد، نهتنها ترافیک بیشتری به دست خواهید آورد، بلکه در نگاه جستجوگر گوگل نیز اعتبار بیشتری پیدا میکنید.
- در یک معماری وبسایت صحیح، تجربه کاربری اولین و اصلیترین اولویت است.
- از طرفی شما نسبت به وضعیت رقبا و میزان تلاشهای آنها آگاهی ندارید.
2- محتواهای همیشهسبز تولید کنید.محتواهای اورگرین هستند که در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند و بکلینک میگیرند. نه تنها بخاطر rankbrain …بلکه بخاطر این که گوگل نتایج جستوجوی ارگانیک را بعد از جعبههای پاسخ، گوگل ادز و … نشان میدهد! یک تحقیق نشان داده که از سال 2015، CTR نتایج سرچ ارگانیک بیش از 40 درصد در موبایل کاهش داشته است. گاهی اوقات RankBrain به یک صفحه جایگاهی بیشتر از لیاقتش میدهد و اگر نرخ تبدیل آن بالاتر از میانگین نرخ تبدیل باشد، گوگل متوجه میشود که جایگاه این صفحه در نتایج باید تثبیت شود. HTML یک زبان نشانه گذاری و مخفف عبارت (Hypertext Markup Language) است که برای ساخت صفحات وب مورد استفاده قرار میگیرد. HTML باعث میشود تا شما متون و عکسها در فضای اینترنت را به شکلهای مختلف، در مرورگرتان رویت کنید.
ری اکت چیست؟ ( چرا یادگیری react لازم است و کاربردهای آن کدامند؟ )
با استفاده از ابزار URL Inspection در سرچ کنسول وضعیت ایندکس صفحه را بررسی کنید. عمر دامنه و تاریخ انقضای آن فاکتورهایی تاثیرگذار از منظر سئو نیستند. به عبارت دیگر ملاگ گوگل برای رتبهبندی سایتها محتوای ارائه شده، استانداردهای تجربه کاربری و لینکسازی است. اگر سایت اصلی و زیردامنه ارتباط معنایی بالا داشته و لینکهای زیادی میان آنها رد و بدل شده باشد بر روی یکدیگر تاثیرگذار هستند ولی اگر دو جزیره کاملا مجزا باشند بر یکدیگر تاثیرگذار نخواهند بود.
در هر حوزه تخصصی که وارد بشوید با انبوهی از عبارات و اصطلاحات جدید مواجه خواهید شد، سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای آنکه هنگام مطالعه یک مقاله یا کتاب آموزش سئو دچار سردرگمی نشوید باید این اصطلاحات را بشناسید. برخی از این اصطلاحات سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و الگوریتم های گوگل هستند.
این نوع تبلیغات در گوگل دارای انواع مزایا و معایبی است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. بعد از انجام فرایند سئو شما باید بتوانید فرایند برند سازی و تبلیغات گوگلی را پیش بگیرید. حالا که با سئو آشنا شدید بهتر است در مورد فاکتور های سئو کمی صحبت کنیم.
کلاه خاکستری
آموزش سئو یادگیری سئو مبتدی تا پیشرفته رایگان