انواع پی ال سی زیمنس در صنایع Types of Siemens PLC in industries سپنتا کنترل

نمونه ای از این کنترل کننده ها، پی ال سی های زلیوی ساخت شرکت اشنایدر الکتریک فرانسه هستند که برای کارهای کنترلی کوچک ساخته شده خرید plc زیمنس اند. انتخاب نوع پی ال سی در موفقیت سیستم کنترلی تأثیر گذار است یعنی باید با توجه به مشخصات فرآیند، نوع پی ال سی مناسب انتخاب شود. امکان پشتیبانی از کارت های سخت افزاری گوناگون، از ویژگی های برجسته پی ال سی ماژولار به شمار می رود. مضاف براین، پی ال سی ماژولار قابلیت اضافه کردن ماژول های ورودی و خروجی متعدد را برای کاربر فراهم می آورد. لازم به ذکر است که افزودن مقدار ورودی و خروجی به این نوع پی ال سی متناسب با قدرت و توان پردازنده صورت می گیرد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که تا ۲۰۰۰ ورودی خروجی را می‌توان به پی ال سی ماژولار اضافه نمود.

انواع پی ال سی زیمنس در صنایع Types of Siemens PLC in industries سپنتا کنترل

مزایای زیادی که اینگونه سیستمها دارند، باعث شده تا جای خوبی برای خودشان در صنعت باز کنند و در جاهایی که حرکات تحت فشار و وزن بالا انجام می پذیرد، سیستمهای هیدرولیک بهترین و دقیق ترین عملکرد را از خود نشان میدهند. کنترلرهای هیدرولیکی علاوه بر قابلیت انجام حرکت سنگین بطور پیوسته، دارای دقت و سرعت عمل بسیار خوبی نیز می باشند. امروزه با وجود جایگزینی مدل های الکترونیکی پیچیده تر و کارآمدتر هنوز هم نمی توان کارایی های بالا و منحصر به فرد سیستمهای هیدرولیکی را نادیده گرفت.

ز آنجایی که پی ال سی توان بسیار کمی مصرف می کند، توان مصرفی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. دیتای ثابتی است که توسط CPU استفاده می شود.سیستم ROM، دیتا را بصورت دائمی برای عملکرد سیستم ذخیره می کند. RAM، اطلاعات مربوط به ورودی و خروجی ها، مقادیر تایمرها، شمارنده ها و تجهیزات داخلی دیگر را ذخیره می کند . برای اولین بار از PLC در صنعت اتومبیل سازی استفاده شد و این دستگاه جایگزین رله ها و تایمرها شد.

از انواع پی ال سی زیمنس مدل Compact می‌توان به plc S7-200، اشاره نمود. عملکرد یکپارچه، مقیاس پذیری وسیع و کاربری راحت و آسان، برخی از ویژگی های مهم و حائز اهمیت انواع plc زیمنس به شمار می آید. ناگفته نماند که پی ال سی های شرکت زیمنس امتحان خود را به عنوان یک کنترل کننده پیشرفته و کاربردی، به خوبی پس داده است. این مقاله به معرفی پی ال سی و انواع plc زیمنس پرداخت و مدل های متنوعی که برای این برند وجود دارد به همراه ویژگی ها و خصوصیاتی که هر یک دارند ذکر گردید.

  • برخی دیگر از مدل ها مانند s5-100U و s5-115U ، ماژولار هستند و کاربرد آن در سیستم های کنترلی با ابعاد متوسط است.
  • به دلیل مزیت‌هایی که کنترلر plc در مقایسه با سایر روش‌های کنترلی در اتوماسیون صنعتی دارد، توانسته در صنایع مختلفی جای خود را باز کند.
  • این مدل قابلیت پوشش دهی سیگنال های بسیاری را داشته و به راحتی قابل توسعه می باشد.
توابع عیب یاب داخلی سیستم PLC، تشخیص و عیب یابی سیستم را بسیار سریع و راحت می کند. برنامه ابتدا به این تجهیز وارد می شود و سپس به حافظه PLC منتقل می شود. تمامی دوره ها برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، کودکان کار و نیازمندان رایگان می باشد.

S7-200 کمترین قیمت را در بین plc های دیگر زیمنس s7 به خود اختصاص داده بود. همچنین برای کارهای سطح پایین و متوسط در صنعت به کار گرفته می شد. نصب و برنامه نویسی آسان، استفاده به عنوان ماژول اضافی در کنار cpu، برنامه نویسی آن با نرم افزار step7-micro/win، ورودی و خروجی های on-board از دیگر گفتنی ها در مورد این پی ال سی می باشد. اگر به دنبال plc هایی از خانواده زیمنس هستید که دارای حوزه عملکردی وسیع باشند ، s5-135U و s5-155U گزینه هایی متناسب با این کاربردند که توسط اتوماسیون صنعتی زیمنس تعبیه و تولید شده اند.

انواع plc کدامند و چه مزایا و معایبی دارند؟ +بهترین پی ال سی های موجود در بازار

مینی پی‌ال‌سی در مقایسه با دیگر انواع کنترلرهای منطقی دارای محدودیت هایی بوده و در اتوماسیون صنایع کوچک، هوشمند سازی منازل و غیره استفاده می شود. در واقع اگر بخواهیم کنترل‌کننده‌های منطقی برنامه‌پذیر را بر اساس توانایی دسته‌بندی کنیم، مینی پی‌ال‌سی‌ها در دسته‌ی جداگانه قرار خواهد گرفت. همانطور که شرح داده شد از پی‌ال‌سی‌ها برای کنترل فرآیندهایی پیچیده با تعداد ورودی و خروجی‌های بالا استفاده می‌شود. به لطف وجود مینی کنترلرها دیگر نیاز به صرف هزینه بالا جهت تهیه پی‌ال‌سی در اتوماسیون فرایندهای کوچک وجود ندارد.

دانلود آموزش محاسبات مکانیکی طراحی خطوط انتقال نیرو

سری DVP پی ال سی دلتا هم از جمله تجهیزات پرکاربرد در سرعتهای بالا و ماشین‌های اتوماسیون صنعتی است که کارت‌های عملکردی زیادی دارد و از پروتکل‌های ارتباطی مختلف پشتیبانی می‌کند. زمانی که می‌خواهید به سراغ خرید پی ال سی بروید، باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید از میان انواع پی ال سی مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، دقت و سرعت انجام پروژه توسط یک دستگاه است. علاوه بر این باید به نوع تغذیه؛ تعداد ورودی و خروجی و نوع بار دستگاه هم دقت کنید.

پی ال سی زیمنس و کاربردهای آن در جهان مدرن