با وظایف متخصص زنان بیشتر آشنا شویم-املاک پزشکی

همچنین در صورتی که پزشکان برنامه کاری خود را تکمیل کرده باشند، می‌توانید در زمان دلخواه خود نوبت دریافت کنید. در معرض خطر آلودگی با عوامل عفونی در مطب پزشک زنان یا کلینیک‌ها قرار نگیرید. میهن پزشک از سال ۱۳۹۰ در راستای ارائه خدمات اینترنتی برای پزشکان و بیماران در سراسر ایران فعالیت میکند. هستید؟ پزشکان میهن پزشک را مشاهده, اینترنتی نوبت و مشاوره بگیرید. در این راستا بانک جامعی از اطلاعات پزشکان و مقالات زیبایی و سلامت را برای شما عزیزان آماده نموده ایم.

در حال حاضر دکتر تو در شهرهای مختلف فعال است و نوبت گیری اینترنتی بسیاری ازبهترین پزشکان تهران،بهترین پزشکان شیراز،بهترین پزشکان بوشهروبهترین پزشکان بندر عباساز این طریق فعال شده است. علاوه برنوبت دهی آنلاین پزشک، اطلاعات دکترها مثل بیوگرافی دکتر، آدرس مطب دکتر و تلفن مطب دکتر هم در پروفایل هر پزشک قرار گرفته است. هستید، می‌توانید در این صفحه از میان بهترین متخصصان زنان و زایمان تهران، فرد مناسب خود را انتخاب کرده و با مراجعه به یک متخصص زنان و زایمان خوب، مشکل خود را درمان کنید. متخصص زنان، زایمان و نازایی که معمولا با عنوان دکتر زنان خطاب می‌شود، در زمینه تشخیص و درمان مشکلاتی چون قاعدگی نامنظم، دردهای ناحیه واژینال، دردهای سینه، کیست‌های تخمدان، کیست سینه، افتادگی رحم و مثانه، عفونت‌های واژن و موارد این چنینی فعالیت می‌کند. در صورتی که به عوارضی مانند ترشحات واژینال غیرمعمول، آندومتریوز، دردهای ناحیه پستان، بیماری‌های تناسلی و غیره دچار شدید، باید به متخصص زنان، زایمان و نازایی مراجعه کنید.

همچنین ماما می تواند به مادر آموزش هایی را در مورد نحوه شیر دادن صحیح به نوزاد بدهد و در تمام مدتی که مادر و فرزند در بیمارستان هستند باید کاملا هوشیار باشد و تمامی موارد را چک کند و در صورتی که مشکلی بروز کرد سریعا پزشک مخصوص زنان را مطلع کرده تا سریعا مشکل رفع شود. شاید بتوان به جرات گفت که منظم کردن چرخه قاعدگی و عادت ماهیانه و بررسی مشکلات مربوط به این دوره و رفع آنها خود می تواند از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند. زیرا عدم توجه به این نامنظمی ها خود می تواند زمینه ساز بیماری هایی مانند افسردگی ، استرس، کیست های تخمدان، سرطان، اختلالات هورمونی و … یکی از بیماری های شایع در بانوان بی اختیاری در ادرار می باشد که به علت زایمان های زیاد بروز می کند. پزشک با توجه به شدت بی اختیاری می تواند دارو تجویز کند یا ورزش های خاصی را تجویز کند یا به جراحی بپردازد. همچنین برای ویزیت در درمانگاه بیمارستان رسالت صبح های شنبه یک شنبه سه شنبه و چهارشنبه از ساعت 10 تا 12 میتوانید مراجعه کنید .

کارهایی که پزشک زنان انجام می‌دهد[ویرایش]

همچنین یک پزشک متخصص زنان در مورد زایمان و شرایط مربوط به آن نیز آموزش دیده است و می تواند بانوی باردار را در روند بارداری یاری کند. معمولاً اولین سونوگرافی را در سه ماهه دوم انجام دهید ( برخی از پزشکان متخصص زنان و زایمان یک سونوگرام در سه ماهه اول انجام می دهند ) . دکتر زنان و زایمان شاید در مراقبت پره ناتال خود سونوگرام را قرار ندهند . همچنین بارداری، سیر و کنترل آن و انجام زایمان طبیعی مجله خبری پزشکی یا عمل سزارین و عوارض آن نیز در این بخش قرار دارند. بیماری‌هایی مانند اکلامپسی و پره‌اکلامپسی، حاملگی خارج‌رحمی، سقط خود به‌ خودی، جداشدن جفت، زایمان سخت و … یکی از زیر شاخه‌های پزشکی زنان ، Cosmetic Gynecology می‌باشد و جراح زیبایی زنان مبادرت به انجام جراحی‌هایی نظیر پرینورافی ( تنگ کردن واژن ) ، لابیاپلاستی ( کوچک کردن لبه‌های خارجی واژن ) و تزریق چربی در لابیاماژور و واژن می نماید.

نسبت به پسران حساس تر می باشد، زیرا دختران از نظر جسمی به بلوغی دست پیدا کرده اند که حتی در برخی موارد آمادگی بارداری را می توانند داشته باشند. تا به اینجا با بیماری هایی که زنان را تهدید می کند آشنا شدیم و دیدم که در صورتی که به موقع تشخیص داده نشوند بسیار خطرناک می باشد و نه تنها برای خود فرد، بلکه برای دیگر افراد خانواده هم به نوعی مشکل ساز خواهد بود. این لیست شامل شماره تلفن آنها نیز باشد تا در موقع لزوم به سرعت و به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید . در سفرتان ، لیستی از افرادی که با آنها در هنگام نیاز به کمک ، احساس راحتی می کنید ، تهیه کنید .

دکتر مهشید محسنیان

بسیاری از خانم ها از دوش واژینال قبل از حاملگی ، در طول آن و بعد از بارداری ، باز داشته می شوند . دوش واژینال ممکن است توانایی بدن شما را در مقابله با عفونت هایی نظیر واژینوزباکتریال ، کاهش می دهد . در شهریور ۱۳۲۳، نخستین بیمارستان زنان به نام بیمارستان وزیری توسط دکتر جهانشاه صالح پایه گذاری شد.

سپس تا انجام کامل زایمان در کنار شما می ماند و در این مدت علاوه بر اینکه شما را تشویق می کند تا در راحت ترین وضعیت های ممکن قرار بگیرید. مواردی مانند فشار خون، دیابت، تپش قلب و … مادر مورد بررسی قرار می گیرد. اما اگر دیر هنگام به پزشک مراجعه شود ممکن است برای مثال در سرطان سینه مجبور به برداشتن سینه فرد شود. از این رو حتما با دیدن کوچکترین نشانه های مشکوک به پزشک مراجعه کنید و چکاب سالانه را انجام دهید.

البته در نظر داشته باشید که انتقال کرونا در مراکز درمانی، سه برابر اماکن عادی است! با این وجود می توانید بدون حضور در مطب یا بیمارستان، در خانه بادکتر آنلاین زنان و زایمان، تلفنی و متنی گفتگو کنید. امکان مشاوره آنلاین با بهترین متخصص زنان و زایمان در سراسر کشور را دارید.

  • منظور از OB-Gyn همان چیزی است که در ایران با نام «دکتر زنان و زایمان» شناخته می‌شود.
  • نسبت به پسران حساس تر می باشد، زیرا دختران از نظر جسمی به بلوغی دست پیدا کرده اند که حتی در برخی موارد آمادگی بارداری را می توانند داشته باشند.
  • برای بررسی علل نازایی اولین اقدامی که صورت می گیرد ، آزمایش شمارش اسپرم می باشد .