با وظایف متخصص زنان بیشتر آشنا شویم-املاک پزشکی

تمامی بیماری‌های مرتبط با زنان و همچنین مسائل مربوط به بارداری، قبل از حاملگی و دوره‌ی بعد از زایمان (نفاس) و عمل سزارین در حوزه ی فعالیت های دکتر متخصص زنان و زایمان و فوق تخصص زنان است. یکی دیگر از شاخه های پزشکی در حوزه زنان، جراحی زنان و زایمان می باشد که در حوزه بیماری های مرتبط با تولید مثل، دوران بارداری و پس از زایمان فعالیت دارد. پزشک متخصصی که در حوزه جراحی زنان و زایمان فعالیت دارد در زمینه زایمان واژینال طبیعی و غیر طبیعی که در مورد طبیعی می تواند همراه با یا بدون اپیزیوتومی باشد و در مورد غیر طبیعی از نوع فورسپس، وکیوم و بریچ، انواع سزارین، سرکلاژ، کورتاژ، حاملگی های پرخطر، حاملگی اکتوپیک و … آموزش هایی را برای جراحی و مراقبت دیده است و به بانوان در این زمینه کمک می کند تا بتوانند دوران بارداری، زایمان و بعد از زایمان را به خوبی و بدون نگرانی طی کنند و در صورتی که دارای مشکل بودند به خوبی از پس مشکل بر آمده و آن را رفع نمایند. ایشان دارای 17 سال سابقه درخشان در حوزه ی درمان و انجام جراحی زنان می باشد.

درد لیگامان گرد معمولاً فقط وقتی رخ می دهد که شما حرکت می کنید ، نه وقتی که شما در یک موقعیت ساکن قرار دارید . اگر این کمکتان نکرد ، به سمتی که دردناک است دراز بکشید و محلی را که به لیگامان متصل است ماساژ دهید تا شل گردد . هرگونه حرکت ناگهانی که شما می کنید ، حتی یک عـطسه ، می تواند باعـث یـک گرفتگـی عضـلانی دردنـاک شـود ، شـرایـطـی که درد لیگامان گرد نامیـده می شود .

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی

سندرم تخمدان های پلی کیستیک، نمونه کلاسیک اختلالات تخمک گذاری بوده که می تواند به نازایی منجر شود . در مواردی مثل اختلالات تیروئید ، بیماری های غدد فوق کلیوی و افزایش پرولاکتین خون نیز نازایی دیده می شود که نیازمند بررسی های هورمونی است . از این عوامل می توان به آسیب های بیضوی قبلی ، بیضه های نزول نکرده ، سابقه عفونت اوریونی ، عفونت بیضه ، بیماری های مقاربتی ، قرار گرفتن در معرض اشعه ، مواد شیمیایی و سمی ، سابقه اعمال جراحی در ناحیه تناسلی ، مصرف داروهای مضر و دفعات مقاربت ناکافی اشاره کرد .

فعالیت این متخصصین با توجه به نوع فلوشیپ آن‌ها در زمینه‌‌های انکولوژی زنان، اختلالات کف لگن در زنان، نازایی و ناباروری، پریناتولوژی، لاپاراسکوپی و … متفاوت می‌شود. دکتر متخصص زنان و زایمان پس از طی تحصیلات پزشکی عمومی به مدت ۴ سال وارد برنامه دستیاری رشته زنان زایمان (تخصص زنان زایمان) می‌شود. رشته پزشکی زنان و زایمان بر بیماری‌های دستگاه تولید مثل زنان، بیماری‌های پستان مرتبط با این رشته و مراقبت مادر و جنین در حین بارداری و زایمان تمرکز دارد. به خاطر همین ممکن است یک پزشک با دارا بودن ویژگی های خوب برای انتخاب بهترین فرد کافی نباشد. به همین خاطر قبل از پیدا کردن بهترین دکتر زنان در تهران بهتر است معیارهای مورد نیاز خود را انتخاب کنید. از دلایل دیگری که خانم ها به دکتر زنان نیاز دارند ، ایجاد اختلال در دوران قاعدگی است.

معمولاً فعالیت نوزاد شما هم برای شما هم برای همسرتان تا پایان سه ماهه دوم قابل تشخیص خواهد بود . تست توصیه شده دیگر ، اندازه گیری آلفا فیتوپروتئین سرم مادری است ، که همچنین به آن یک غربالگری سه گانه نیز گفته می شود ، که مشخصص کننده خانم هایی است که باید جهت اختلالات ژنتیکی در نوزادشان ، آزمون های بیشتری را انجام دهند . برای یک سونوگرافی با پروب واژینال نیز باید به پشت روی میز معاینه بخوابید ، اما پاهای شما بالا قرار می گیرد ، درست مثل معاینه واژینال . این روش همچنین می تواند مشخص کند آیا طول سرویکس می تواند منجر به ایجاد اختلالاتی در حاملگی شود .

آیا می‌توان همه متخصص‌های زنان، زایمان و نازایی تهران را یکجا دید؟

اگر صحبت مستقیم با پزشک متخصص زنان و زایمان به هر دلیلی برایتان سخت باشد، بتوانید در یک فضای مجازی امن و خصوصی، با او گفتگو کنید. گاهی اوقات خانه بیشترین آرامش را برای یک زن باردار به همراه دارد، بنابراین اگر خانمی در سلامت کامل باشد و بارداری بدون مشکلی را گذرانده باشد، زایمان در مجله خبری پزشکی منزل به نظر متخصص زنان هیچ ایرادی ندارد. اگر شما هم جز افرادی هستید که می خواهند زایمان در خانه را امتحان کنند باید موارد زیر را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال بر روی مراقبت های پزشکی بر ارگان های تولید مثل تمرکز کرده و بارداری های پر خطر، ناباروری و … را کنترل و درمان می کنند.

وجود ضربان قلب جنینی را امتحان کنید ( تاکی کاردی جنین می تواند نشانگر عفونت باشد ) و سعی کنید که قرار و نمایش جنین مشخص شود ( که می تواند در هفته 25 بسیار مشکل باشد ) . همه چیز درباره پارگی زودرس کیسه آب را در سایت دکتر زنان بخوانید اگر سوالی در مورد پارگی زودرس کیسه آب دارید می توانید در همین مطلب سوال بپرسید با ما همراه باشید . برای شناخت باز بودن لوله های رحمی پزشکان از وسیله ای به نام هیستروسالپنگوگرام استفاده می نمایند . با بررسی نمونه آزمایش اسپرم از نظر کمی و کیفی می توان به اختلال عمل پروستات یا کیسه منی پی برده و بر اساس علت آن تصمیم به درمان گرفت . عـدم باروری یک زوج پـس از یک سال بدون استفاده از وسایل جلوگیری حاملگی باید مورد بررسی قرار گیرد .

با کمک سامانه نوبت دهی پزشکان دکتریاب شما می توانید به صورت 24 ساعته از پزشکان متخصص زنان و زایمان نوبت بگیرید و یا مشاوره تلفنی داشته باشید. اگر برای مشاوره و پرسش برخی سوالات مانند چرا پریود نمی‌شویم؟ ، بهترین قرص‌ های ضدبارداری چیست؟، درمان دردهای قاعدگی چیست؟و … نیاز به مشاوره داشته باشید می توانید از طریق سایت دکتریاب با پزشکان متخصص زنان و زایمان مشاوره تلفنی پزشکی داشته باشید و در یک فضای امن سوالات خود را با پزشک مطرح و مشاوره لازم را دریافت کنید.

ایشان کلیه روش های تشخیصی و درمانی مانند لاپاراسکوپی، کولپوسکوپی، هیستروسکوپی، پاپ اسمیر انجام می دهند. پزشکی زنان یا بیماری‌های زنان و زایمان، یکی از رشته‌های تخصصی پزشکی می‌باشد. تشخیص و درمان بیماری‌های زنان مانند قاعدگی دردناک، اختلالات قاعدگی، سرطانهای رحم، سرطان تخمدان، سرطان دهانه رحم، سرطان واژن، نزدیکی دردناک، کیست تخمدان، پیچ‌خوردگی تخمدان، عفونت دستگاه تناسلی (واژینیت) و … برای گرفتن نوبت از دکتر زنان، زایمان و نازایی در دکترتو ابتدا باید وارد لیست دکترهای زنان، زایمان و نازایی شوید و با استفاده از فیلترهای موجود در لیست، دکتر مورد نظر خود را انتخاب کنید و نوبت حضوری یا مشاوره آنلاین (تلفنی و متنی) بگیرید. با مراجعه به صفحه پزشکان متخصص زنان، زایمان و نازایی، می‌توانید لیست تمام پزشکان زنان، زایمان و نازایی ایران را مشاهده کنید. دکتر زنان و زایمان دانش گسترده‌ای در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های زنان دارد و بنابراین، متخصصین زنان و زایمان، تمام بیماری‌های مربوط به زنان را درمان می‌کنند، اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهند و زنان باردار را تا زایمان همراهی می‌کنند تا سلامت مادر و فرزند تضمین شود.

  • در ادامه بیشتر با متخصص زنان و وظایف و کارهایی که بر عهده دارد آشنا می شویم.
  • دوران بارداری بسیار برای مادر حساس می باشد و در این دوران باید مراقبت های خاصی را از نظر روحی، جسمی و تغذیه ای داشته باشد.
  • لیستی از شرایط ویژه ای که می خواهید در مورد آنها جستجو کنید و اثرات آنها را بر روی حاملگی ببینید ، تهیه کنید .

شما و همسرتان باید این فرم را پر کنید و سپس نتایج آن را به پزشکتان اطلاع دهید تا مطالعه کند . 17- من یک فامیل هم خون با برخی نقایص هنگام تولد دارم یا بیماری وراثتی دارم که در بالا به آنها اشاره نشده است . 7- من یک فامیل هم خون مبتلا به یک بیماری نقص قلبی دارم که با آن متولد شده است . اگر هر کدام از شما دو نفر ، سابقه خانوادگی یک بیماری ویژه را دارید ، شما و همسرتان بهتر است از لحاظ وجود این بیماری خاص ، قبل از باردار شدن بررسی شوید . آگاهی قبل از این اطلاعات ، به مسئول مراقبت بهداشتی شما کمک خواهد کرد تا احتمال وقوع نقایص هنگام تولد یا اختلالات ژنتیکی را در نوزاد شما ارزیابی کند .

دکتر ملیکا آصفی