بهترین دکتر روانشناس در ایران ️ از نگاه مردم【آپدیت سال1401】-املاک پزشکی

ایشان دوره تخصصی خود را در زمینه اعصاب و روان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخذ نمودند. در کمترین زمان با پزشکان متخصص در حوزه روانشناسی و روانپزشکی ارتباط برقرار کنید. در بسیاری از شرایط، افراد و خانواده‌ها به دلیل فقدان مهارت لازم برای حل مشکلاتی که از عهده آن بر نمی‌آیند، از روانشناس کمک می‌گیرند. به همین دلیل است که یک روانشناس آنلاین باید توانایی حل مسأله را دارا باشد. البته روانشناسانی که تا مقطع دکترا درس خوانده اند، معمولاً دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاهی خود را در زمینه روانشناسی بالینی، روانشناسی مشاوره، عصب یا روانشناسی آموزشی گذرانده‌اند و می‌توانند از عنوان دکتر نیز استفاده کنند.

بهترین دکتر روانشناس در ایران【سال1401】❤️ + لیست 8 تایی

روانشناس ، یک عقلِ منفصل است؛ از بیرون می‌ایستند و می تواند شما را بهتر ببیند و داوری کند و با دانشش راهنمایی‌تان کند. لزومی ندارد خودش هم بهترین زندگی را داشته باشد؛ هرچند که اگر داشته باشد، امتیاز بزرگی برای او محسوب می‌شود. روانشناسیبه‌خاطر استفاده از پژوهش‌های تجربی و تحلیل‌های آماری،بیشترین دقت را در میان علوم انسانی دارد. اما این را می‌دانم که زندگیِ فردیِ روان‌شناس با دانش او هیچ ربطی ندارد. آنقدر سخت که مثلاً اگر با بچه‌مان مشکل پیدا کنیم،‌ حاضریم دو میلیون برایش تبلت بخریم که صدایش بریده شود، ولی مثلاً صدهزار تومان به یک روانشناس کودک ندهیم که مساله را کمی برایمان روشن‌تر کند.

روانشناس چه بیماری هایی را درمان میکند؟

برخی متخصصین این حوزه در شناسایی و مدیریت مشکلات بالقوهای تخصص می‌گیرند که ممکن است یادگیری کودکان را مختل کند. برخی به پژوهش در زمینه فرایند یادگیری می‌پردازند و عده‌ای نیز بر طراحی محتوای آموزشی مفید برای به حداکثر رساندن نتایج یادگیری متمرکز می‌شوند. دوران کودکی از مهمترین دوران زندگی هر انسان است و به واسطه آن روان شناسی کودک نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. مجله خبری پزشکیی کودک یکی از جنبه های روانشناسی رشد است و دوران کودکی تا بزرگسالی را شامل می شود.

  • به منظور رزرو نوبت مشاوره انلاین، ابتدا باید به سایت درمانکده مراجعه کرده و سپس روانشناس مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • گاهی در طول درمان، انتقال احساساتی که مراجع به درمانگر دارد، انتقال متقابل احساساتی که درمانگر به مراجع دارد روی می‌دهد و در نتیجه مقاومت صورت می‌گیرد.
  • اشاره کردن به تمام مواردی که در علم روان‌شناسی به آنها پرداخته می‌شود، در یک تعریف مختصر بسیار دشوار است، در هر حال موضوعاتی همچون رشد، شخصیت، افکار، احساسات، هیجانات، انگیزه‌ها و رفتارهای اجتماعی تنها بخشی از مسائلی است که روان‌شناسان درصدد فهم، پیشبینی و تبیین آنها هستند.
  • بنابراین حتما باید در نظر داشت که همکاری و صداقت با مشاور درمانگر، یک اصل اجتناب ناپذیر و یک قدم بزرگ برای حل مشکلات است.
  • روانشناسان حفظ کردن رازداری شما را بسیار مهم می پندارند و به پرسشهای شما در خصوص آن شرایط نادر پاسخ می دهند، زمانی که اطلاعات محرمانه باید به اشتراک گذاشته شوند.

ایجاد یک رابطه مطمئن، مؤثر و دوستانه بین بیمار و مشاور، شرط لازم و ضروری درمان است. از آنجایی که شغل روانشناسی آنلاین شامل کار و ارتباط روزانه با افراد است، داشتن مهارت تعامل با مردم یکی از نیاز‌های این شغل است. تبدیل شدن به یک روانشناس حرفه‌ای، صرفاً برای آن دسته از روانشناسانی مقدور است که بتوانند به راحتی با افراد ارتباط برقرار کرده و مستقیماً با آن‌ها کار کنند. یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که باید یک مشاور روانشناس آنلاین داشته باشد، مهارت‌های ارتباطی است. وی باید بتواند با مراجعین، سایر همکاران، افراد مرتبط در زمینه کار و مردم عادی ارتباط موثر برقرار کند.

دیدگاه خود را بنویسید

روان‌شناسان صنعتی ـ سازمانی به بررسی رفتار در محل کار، برای مثال چگونگی انتخاب بهترین کارمند برای یک شغل خاص و روش‌های افزایش بهره‌وری کارکنان می‌پردازند. روان‌شناس صنعتی ـ سازمانی با بهره‌گیری از دانش خود در زمینه اصول روان‌شناختی، ارزیابی‌هایی را برای غربال‌گری متقاضیان مشاغل تعیین شده طراحی می‌کند. این گروه از روان‌شناسان گاهی برنامه‌های آموزشی خاصی را برای کارکنان فعلی به منظور افزایش دانش، به حداکثر رساندن کارآمدی و به حداقل رساندن آسیب تدوین می‌کنند. همچنین از روان‌شناسان صنعتی ـ سازمانی خواسته می‌شود تا کسب و کارها را در سطح سازمانی ارزیابی کنند و روش‌های جدیدی را برای کاهش هزینه‌ها، بهبود کارایی و افزایش رضایت و حفظ کارکنان بیابند. روان‌شناسان محیطی ارتباط بین انسان و محیط های اطرافش، شامل محیط‌های طبیعی و محیط‌های ساخته شده را بررسی می‌کنند.