روانشناس خوب در تهران را چگونه بشناسیم و پیدا کنیم؟ روانشناسی منطق-املاک پزشکی

روانشناسان در هر محلی که کار کنند، دغدغه و هدف اصلیشان این است که نقش موثری در توصیف، توضیح، پیش‌بینی و تاثیرگذاری بر رفتار انسان داشته باشند. برای همه ما پیش می‌آید که گاهی احساس کنیم در حوزه‌های مختلف زندگی نیاز داریم که با کسی مشورت کنیم، با کسی که با موضوع و مشکل ما آشنا باشد و بتواند کمکمان کند. ایشان مقاطع تحصیلی خود را از دانشگاه های علامه طباطبایی و خوارزمی تهران با رتبه برتر اخذ کرده اند. در حال حاضر ایشان مدرس دانشگاه می باشد و سه کتاب در حوزه روانشناسی تالیف کرده اند.

سلام ۳۴ سالمه و ۱۵ سال افسردگی شدید دارم و فکر خودکشی .از هیچ چیزی دیگه لذت نمیبرن دنیا برام کاملا تیره و تازه و زمستان و موقع بارندگی اضطراب شدید میگیرم .راهنماییم کنید. پس از انجام مشاوره اولیه، با توجه به موضوع هماهنگی و یادآوری‌های لازم برای مشاوره بعد با شما انجام خواهد شد. تمامی حقوق این سایت برای درمانکده (شرکت سلامت هوشمند طاهران) محفوظ است. راهنمایی مراجعین در برابر بحران‌هایی مانند جدایی، سوءاستفاده، افکار خودکشی، غم و اندوه، ضربه روحی، خیانت، تجاوز جنسی و… کمک و درمان زندانی‌ها و مجرمینی که بتوانند به زندگی عادی خود برگردند و یا روز‌های سخت قبل از اجرای حکم قصاص را بگذرانند. برای جستجو در نوشته‌های وب‌سایت، کلمه‌ی کلیدی مورد نظر خود را بنویسید و بر روی دکمه کلیک کنید.

  • روان‌شناسان در تصویرهای قدیمی‌تر پیرمردانی مو سپید و عاقل هستند که در دفتری مجلل و مملو از کتاب می‌نشینند و با صبر و حوصله به سخنان بی‌پایان و پریشان مراجعینشان درباره کودکی سختی که پشت سر گذاشته‌اند، گوش می‌کنند.
  • تحقیقات نشان می دهد زوج ها حدودا 6 سال بعد از بروز مشکلات در زندگی مشترک به مشاور مراجعه می کنند زمانی که خیلی دیر شده است و نسبت به یکدیگر بی تفاوت شده اند.
  • به طور کلی روانشناس کسی است که دانش روانشناسی را آموخته باشد و کارهای تحقیق و پژوهشی یا کاربردی و یا هردو آن ها را انجام دهد.
  • روان‌شناس دارای مدرک دکترا یا کارشناسی ارشد است، اما پزشک نیست و نمی‌تواند دارو تجویز کند.
در واقع باید بتواند برنامه‌های عملی و افکار خود را به شیوه‌ای مؤثر با دیگران به اشتراک بگذارد. یک روانشناس به عنوان فردی قابل اعتماد، همدل و متخصص از مراجعینش حمایت کرده و کاملاً بی‌طرفانه سعی می‌کند که با ارائه راهنمایی‌های عینی و البته بدون قضاوت، آن‌ها را به تغییرات دلخواه و بهترین خود برساند. ناگفته نماند که در کاهش درد‌های اجتماعی و کمک به معتادین و عوارض روانی ناشی از اعتیاد نیز نقش مؤثری دارند. البته روابط و مشکلات زناشویی و خانوادگی را کنترل کرده و با حل مشکلات روانی طرفین، سعی در بهتر شدن اوضاع دارند. آن‌ها مدیریت خشم و عصبانیت را به مراجعین آموزش داده و روش‌های کنترل سایر جنبه‌های زندگی را به آن‌ها یاد می‌دهند.

عابد مهدوی ، روانشناس بالینی

از آنجا که رشته روانشناسی حوزه‌های متفاوتی را شامل می‌شود و هر درمانگر در چند زمینه به‌صورت تخصصی مهارت دارد، در زمان انتخاب درمانگر خوب به این موضوع توجه داشته باشید که؛ یکی از شروط اصلی برای انتخاب روانشناس خوب، حوزه تخصصی اوست. در این صورت آن ها می توانند تشخیص دهند که روند درمانی برای آن ها مفید بوده است یا نیازی به ادامه درمان نیست. پس افراد باید قبل از شروع روان درمانی اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای خود تعیین کنند تا میزان اثربخشی روان درمانی را بسنجند.

افراد از رفتن پیش روانشناس هراس دارند، چرا که نمی دانند بعد از مراجعه به آن ممکن است چه اتفاقاتی برای فرد بیفتد و پروسه درمان به چه صورت است. در اینجا به اختصار بیان می کنیم که بعد از مراجعه به روانشناس چه اتفاقی می افتد. قضاوت کردن مراجعه کننده اعتماد درمانی او را نسبت به پزشک کاهش می دهد و این باعث می شود تا اثربخشی درمان از بین برود و عملا هیچ درمانی صورت نگیرد.

اکثر روانشناسان توافق دارند که عامل مهم در تعیین کار کردن یا نکردن با یک روانشناس خاص، سطح راحت بودن شما با آن فرد است. زمانی که درمان را آغاز می کنید، باید اهداف روشنی را با روانشناس خود مشخص کنید. شما باید تلاش کنید بر احساسات ناامیدی مرتبط با افسردگی غلبه کنید یا ترسی را کنترل کنید زندگی روزمره شما را مختل می کند.

دکتر مریم خدابخشی ، مشاور خانواده

سایت جراح باما در سال 1397 فعالیت خود را با هدف ارائه خدمات نوین در زمینه جراحی و عمل زیبایی آغاز نموده است. در این قسمت از مقاله می خواهیم درباره ی روانشناس و این که چه کاری انجام می دهد، صحبت کنیم برای کسب اطالاعات بیشتر تا انتهای مطالب همراه ما باشید. واقعیت آنکه خودِ روان درمان گران نیز در روابط خود با همان مشکلاتی روبه رو می شوند که مردم دیگر ممکن است روبرو شوند. از آنجا که خودشیفتگی در خونِ ماست و دوست داریم حرفِ اول و آخر را خودمان بزنیم و خودمان را نیز عقل کل می‌دانیم، رجوع به روانشناس برایمان سخت است.

مدرک کارشناسی ارشد در مددکاری اجتماعی

درنتیجه نوع لحن و احترامی که مشاور برای افراد قائل می شود قطعا در روش درمان او موثر خواهند بود. زمانی که عوامل افزایش دهنده استرس مرد بررسی می شود، مجله خبری پزشکی و مرد درمانی را طراحی می کنند که مشکلات و مسایل مشخص شده را ارزیابی می کند. روانشناس خوب به فرد کمک می کند تا ارزیابی کند که چگونه با مسئله مورد نظر روبرو شده است و از تجربیات اولیه ای که با مشکل مشابه داشته چه چیزی یاد گرفته است، که این مسئله می تواند برای روبرو شدن با وضعیت کنونی مفید باشد. روانشناسان از شیوه هایی استفاده میکنند که از لحاظ علمی معتبر هستند تا به افراد کمک کنند تا افکار، احساسات و رفتارهایشان را تغییر دهند. رفتاردرمانی محیط پشتیبانی را فراهم میکند تا در مورد نگرانیها و احساسات به طور آشکار و محرمانه صحبت شود.