روانشناس خوب_ویژگی های روانشناس خوب چیست و چه مزایایی دارد؟ دکتر فهیمه رضایی-املاک پزشکی

اساتید بزرگی در ایران علم روانشناسی را گسترس دادند و هرکدام در دوره خودشان خدمات زیادی را به بیماران ارائه کردند.در زیر نام چند تن ازبهترین و معروفترین روانشناسان بنام ایرانی را ذکر می کنیم. افراد حرفه‌ای که دکترای خود را گرفته‌اند و به روانشناس دارای مجوز تبدیل شده‌اند می توانند در طیف گسترده‌ای از شغل‌ها از جمله مشاوره و معالجه خصوصی با مراجعانشان کار کنند. اگر از طرفی علاقه مند به همکاری با خانواده‌ها یا زوجین هستید، ممکن است یک درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز یا مشاور سلامت روان مناسب شما باشد. اصطلاح “درمانگر” غالباً بطور كلی در مورد تعدادی از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی كه خدمات روان درمانی را به مراجعان ارائه می دهند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجله خبری پزشکیانی که در روان درمانی و سایر اشکال درمان روانشناختی تخصص دارند، افراد حرفه ای هستند که بسیار آموزش دیده هستند و در حوزه های رفتار انسان، ارزیابی سلامت روان، تشخیص و درمان و تغییر رفتار مهارت دارند. روانشناسان با بیماران کار میکنند تا احساسات و نگرشهایشان را تغییر دهند و به آنها کمک کنند تا سالمتر شوند و الگوهای رفتاری موثرتری داشته باشند. یک روانشناس بر اساس حوزه آکادمیک مطالعاتی خود می‌تواند یک رواندرمانگر فردی، یک مشاور خانواده و ازدواج، متخصص در درمان اختلال روانپزشکی مشخص به طور مثال افسردگی و اضطراب و یا فعال در حوزه درمان های گروهی و بین فردی باشد. اگر فرد دارای مشکلاتی است که با روان درمانی حل نمی شوند و باید داروهای اعصاب و روان مصرف کند بهتر است به بهترین کلینیک روانپزشکی در تهران مراجعه کند. دکتر محمد سلطانی زاده روانشناس و مشاور در مرکز مشاوره دانشگاه اصفهان می باشند.

ایشان دکتری تخصصی در روانشناسی دارند و در انجمن روانشناسی آمریکا عضویت فعالی دارند. دکتر علوی نژاد 10 سال سابقه فعالیت در این حوزه را دارد و در مطب خود انواع خدمات مشاوره را ارائه می دهد. ایشان دکتر بسیار با حوصله ای است و با دقت بالا مشکلات بیماران را حل می کند. از بهترین دکتر روانشناس در تهران می توان به دکتر علی کربلایی اشاره کرد. ایشان مدرک پزشکی خود را از دانشگاه تهران و بورد تخصصی اعصاب و روان خود را از دانشگاه شهید بهشتی اخذ کرده اند.

  • این حالت زمانی ایجاد می‌شود که فرد اتفاق ناگواری را تجربه می‌کند و هر بار با یادآوری این خاطره دچار هیجان و اضطراب می‌شود.
  • یا اینکه چه مشاوری به طور قطع می تواند روی مراجع تاثیر مثبت بگذارد و حال او را بهتر کند.
  • در این صورت آن ها می توانند تشخیص دهند که روند درمانی برای آن ها مفید بوده است یا نیازی به ادامه درمان نیست.
  • ما در دوره ای زندگی میکنیم که بخاطر مواجهه با مسائل مختلف مثل مشکلات ازدواج و رابطه، وضعیت خانوادگی، از دست دادن شغل، مرگ عزیزان، افسردگی، استرس، فرسودگی شغلی، سوء مصرف مواد و …احساس خستگی می کنیم و نیاز به کمک داریم.

اگر هدف شما درمانگر شدن باشد، گام‌هایی که برای رسیدن به آن برمی‌دارید تا حد زیادی به نوع درمانگری که می‌خواهید شوید بستگی دارد. اگر علاقه خاصی دارید، با یک مشاور صحبت کنید، او می‌تواند تمام گزینه‌های موجود را برایتان تشریح کند. یکی دیگر از گزینه‌های شغلی، تحصیل برای رسیدن به عنوان درمانگر توانبخشی است. با عضویت در خبرنامه پیامکی از برنامه کارگاه ها، همایش ها و تخفیف های کلینیک ها مطلع شوید. هستید از این پس هزینه مشاوره خود را (تا سقف 5 مشاوره)، با کسر سهم بیمه پرداخت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برخی روان‌شناسان اجتماعی نیز از دانش و مهارت‌های خود برای تاثیرگذاری بر رفتار انسان بهره می‌گیرند تا به این ترتیب گروه‌هایی سالم‌تر و کارآمدتر را پرورش دهند. روان‌شناسان شناختی به بررسی چگونگی تفکر انسان‌ها می‌پردازند و موضوعاتی همچون تصمیم‌گیری و حل مسئله را مورد توجه قرار می‌دهند. این گروه از روان‌شناسان به چگونگی پردازش، یادگیری، ذخیره، بازشناسی و استفاده اطلاعات در مغز علاقه‌مندند. روان‌شناسان شناختی در مکان‌های گوناگونی مانند دانشگاه، مراکز پژوهشی، مراکز توانبخشی، بیمارستان‌ها، اداره‌های دولتی و مطب‌های خصوصی فعالیت دارند.

یک روانشناس حرفه ای هیچ گاه اجازه نمی دهد که حد ومرزها شکسته شود و چارچوب اهداف حرفه ای و درمانی را بشدت رعایت می کند.آنها فاصله شخصی را با بیمار حفظ کرده و بر اساس قوانین اخلاقی و حرفه ای هیچ گاه با بیمار روابط عاشقانه برقرار نمی کند. در زیر نام روانشناسان معروف جهان آورده شده هرچند این لیست کامل نیست و جای بسیاری از بزرگان این علم در آن خالی است. لیستی از سؤالات راجع به شرایط خاص مدرک و دستورالعمل‌های صدور مجوز دولتی برای درمانگران تهیه کنید. زمان مورد نیاز برای تکمیل مدرک ارشد می‌تواند بین دو تا سه سال طول بکشد. با درک یک ایده کلی درباره آنچه دوست دارید به عنوان یک درمانگر بدست آورید، در انتخاب دانشگاه و انتخاب مدرک، وضعیت بهتری خواهید داشت.

حوزه های مشاوره

روانکاوی شاخه ای از روانشناسی است و زیگموند فروید بنیان گذار آن می باشد . و فرق روانکاو و روانشناس تفاوت در دیدگاهشان به ریشه ی مشکلات و اختلالات روانی است. دکتر روانکاو خوب در تهران به ریشه مشکلات ، به صورت عمیق تر و ریز بینانه تر می نگرد و روانکاو خوب در کلینیک روانکاوی به جست و جو در گذشته های دور و ناهشیار ذهن فرد می پردازد تا آگاه شود که به راستی مشکل فرد از کجا شروع شده است . جلسات درمان روانکاوی به دلیل تحلیلی بودن طولانی تر از سایر رویکرد های روانشناسی است. دکتر روانکاو مرکز روانکاوی انتخاب نو به درمان اختلالات روانشناختی و شخصیت و اختلالاتی که فرد سال هاست دچار آن است ، می پردازد. اگر فردی به صورت طولانی مدت درگیر اختلالات روانی می باشد استفاده از خدمات روانکاوی موثر خواهد بود.

اکثر افراد پس از مرگ عزیزی بعد از گذشت چند ماه با این مسأله کنار می آیند و زندگی عادی خود را از سر می گیرند. اما برای برخی افراد شرایط سخت و پیچیده می شود و با گذشت ماه ها هنوز حالت عادی پیدا نمی کنند که به چنین شرایطی اصطلاحاً «سوگ حل نشده» می گویند (یعنی پس از گذشت 6 ماه هنوز فرد به زندگی عادی خود برنگشته است). روانشناس خوب می تواند در چنین شرایطی به فرد کمک کند تا بتواند این مشکل را حل کند. در این مطلب سعی دارم درباره برخی از مهمترین مشکلاتی که لازم است به روانشناس مراجعه کنیم، صحبت کنم. مشکلاتی که اگر اقدام جدی برای حل آن ها نشود، درمان نخواهند شد و حتی به مرور زمان شدیدتر می شوند.

دکتر رودبارکی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد مشهد، عضو انجمن علمی روانپزشکان ایران، عضو کمیته اختلالات خلقی ایران و استادیار دانشگاه و همچنین سابقه همکاری با بیمارستان های شریعتی و امدادی مشهد می باشند. مشاوره فردی در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند که ریشه احساسات اخیرتان که با آن‌ها درگیر شده‌اید را پیدا کند. از این طریق تمامی مسائل شما که مربوط به مهاجرت شما هست یا نیست، بررسی شده و به ارائه راه حل‌هایی پرداخته می‌شود. با دیدن لیست بزرگترین روانشناس ایران میتوانیم به تنوع و گستردگی روانشناسی پی ببریم.