فواید نهفته ‌نوشیدن چای برای سلامتی چیست؟ ایمنا | OkChay

یک مطالعه در نمونه‌های پوست انسان نشان داد که استفاده موضعی از کافئین و تستوسترون ممکن است با افزایش تولید کراتین و طولانی‌تر کردن مرحله آناژن (رویش مو) از رشد مو حمایت کند. فراتر از این مطالعات، هیچ تحقیقی برای تعیین این‌که آیا چای سیاه می‌تواند رشد مو را تقویت کند، در دسترس نیست. علاوه بر این، مشخص نیست که چه مقدار چای سیاه و کافئین مورد نیاز است و چه مدت این محلول باید روی پوست سر بماند تا اثرات روز جهانی سرو چای آن ظاهر شود. توصیه می‌شود اگر دلایل زیادی از جمله سوء تغذیه، استرس، هورمون‌ها، ژنتیک و آسیب برای ریزش مو وجود دارد، به جای تکیه بر چای سیاه به یک متخصص پوست مراجعه شود. علاوه بر این، برای افرادی که موهای بلوند، قرمز، سفید، قهوه‌ای روشن یا سایر رنگ‌های روشن‌تر دارند، به خوبی جواب نمی‌دهد. ازسوی‌دیگر، درخشش مو نشانه سلامت و مرطوب بودن ساقه موهاست.

چای شکسته زرین دوقوچ طلایی 500 گرمی

در واقع، چای ماسالا از ترکیب انواع ادویه‌ها با چای سیاه درست شده و با شیر سرو می‌شود. علی‌رغم اینکه چای ماسالا بر پایه چای سیاه تهیه می‌شود، رنگ آن تیره نیست و عمدتا به دلیل وجود شیر و ادویه‌‌های تشکیل‌دهنده آن، رنگ کرم کاراملی‌ مانند دارد. در ادامه، مفصل به شما گفته‌ایم که چطور می‌توانید یک چای ماسالا خوش‌عطر و لذیذ درست کنید. چای سیاه عطر و طعم قوی و منحصربه‌فردی دارد و حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند فواید سلامتی به همراه داشته باشد. این فواید شامل بهبود کلسترول، سلامت روده و کاهش فشارخون است. چای ایرانی منبع قوی‌ای از آنتی اکسیدان است، کالری بسیار پایینی دارد و در برخی پژوهش‌ها تاثیرات ضد سرطان در بانوان برای چای سیاه در نظر گرفته شده است.

  • ترکیبات موجود در چای سبز بسیار مفید بوده و برای چربی سوزی استفاده می‌شوند.
  • مصرف چای سیاه بر کاهش سرطان موثر است، اما بر روی انواع کمی از سرطان‌ها تأثیر می‌گذارد.
  • در چای سبز حدود ۱۰۰ ترکیب و در چای سیاه حدود ۵۵۰ ترکیب معطر وجود دارد.
  • در وب‌سایت واجارو چای‌کاران حرفه‌ای محصولات خودشون رو در معرض فروش قرار می‌دن و خریداران به صورت مستقیم و بدون حضور دلال به خرید محصول می‌پردازن.
  • آن شخص مدتی را در کوه و بیابان و در جنگل‌ها سرگردان بود و به همین خاطر بسیار ضعیف و ناتوان شده بود.

فلاونیدها گروهی از پلی فنول‌ها هستند که به‌طور طبیعی در چای وجود دارند. به نظر می‌رسد سطوح بالای این پلی فنول‌ها در بدن می‌تواند علاوه بر ویروس‌ها با سرطان‌های لوزالمعده، روده بزرگ، مثانه، پروستات و سینه نیز مقابله کند. ذکر این نکته نیز بجاست که چای سبز دارای سطوح بالاتری از پلی فنول‌هاست لذا در مقایسه با چای سیاه (تخمیری) مفیدتر است. فواید درمانی نوشیدن چای، خواص چای سیاه، خاصیت‌های انواع چای گیاهی، عوارض نوشیدن چای کهنه دم و تاثیر نوشیدن چای برای سلامتی اعضای بدن را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید. بررسی دیگری روی چای سبز نشان داد افرادی که 1 تا 3 فنجان چای سبز در روز می‌نوشند، به ترتیب 19% و 36% کمتر در معرض خطر حمله قلبی و سکته مغزی هستند. به‌طور مشابه، نوشیدن روزانه حداقل 3 فنجان چای سیاه می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا 11 درصد کاهش دهد.

خواص چای سیاه چیست؟

کافئین می تواند در گیرنده های آدنوزین واقع در مغز شما قرار گیرد و از اتصال آدنوزین به آن ها جلوگیری کند. کمبود آدنوزین در نتیجه باعث می‌شود سلول های مغزی شما احساس خستگی کنند. بنابراین بدن شما مقادیر بیشتری از محرک های طبیعی دیگر مانند دوپامین را ترشح کند که احساس خستگی را بیشتر سرکوب کرده و به شما کمک می کند هوشیار بمانید. در نتیجه ترک ناگهانی نوشیدن چای می‌تواند مشابه شرایط ترک وابستگی را در شما ایجاد کند.

فواید نهفته ‌نوشیدن چای برای سلامتی چیست؟ ایمنا | OkChay