متخصص مشاوره روانشناسی مشاوره آنلاین و تلفنی دکتر ساینا-املاک پزشکی

این گروه از متخصصین وظایفی مانند ارزیابی کودکان دچار ناتوانی یا تاخیر رشدی، بررسی مشکلات مربوط به بالا رفتن سن و مطالعه چگونگی اکتساب مهارت‌های زبانی را انجام می‌دهند. برخی روان‌شناسان رشد بر پژوهش متمرکز می‌شوند و دانش ما را از مسائلی که ممکن است در طول عمر در ارتباط با رشد پیش بیاید، افزایش می‌دهند. متخصصین دیگر در حوزه کاربردی فعالیت می‌کنند و با بیمارانی کار می‌کنند که برای مقابله با مشکلات رشدی نیاز به کمک دارند. روان‌شناسان مشاور، روان‌درمانی را برای درمان اختلالات روانی، مشکلات رفتاری، رفع مشکلات بعد از خیانت، مشکلات عاطفی، مشاوره قبل از ازدواج، مدیریت استرس، افزایش اعتماد به نفسو مشکلات مرتبط انجام می‌دهند.

دکتر مریم خدابخشی ، مشاور خانواده

تحقیقات نشان داده که نسبت به 100 سال قبل، شهرنشین ها 1 ساعت کمتر می خوابند و همین مسأله سطح استرس افراد را بالا برده است. خدمات متنوعی نظیر آموزش فنون مطالعه، برنامه‌ریزی درسی، معرفی رشته‌های مختلف تحصیلی، آموزش راهکار‌های بهبود حافظه، ارائه تمرین‌های افزایش تمرکز، آموزش راهکار‌های مقابله با اضطراب و استرس حین امتحان و روز‌های قبل از آن و… درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های شدید روانی که آن‌ها را از زندگی عادی دور کرده است. مشاوره ازدواج برای افرادی که می‌خواهند ازدواج کنند و یا اول زندگی با مشکل مواجه شده‌اند. پزشک خوب در کنار معرفی روانشناس خوب در در شهرهای نزدیک نیز به معرفی بهترین روانشناس‌ها می پردازد. حملات گریه، بیخوابی، کمبود اشتها و احساسات ناامیدی برخی از نشانه هایی است که یک زن در اوایل دهه 40 زندگی خود تجربه می کند.

  • آن‌ها باید باید داده‌ها و اطلاعات مربوط به فرد و خانواده مراجعه‌کننده را جمع‌آوری کرده و از آن اطلاعات به منظور ارائه راه حل مناسب و راهکار‌های درمانی استفاده کند.
  • دیگر، نظام اجتماعی، طبقه‌ی اجتماعی، نهاد سیاست، نظام اقتصادی، جغرافیا، آگاهی اجتماعی و هر چیزِ غیرفردی، کشک است و نیاز به توجه ندارد.
  • آنقدر سخت که مثلاً اگر با بچه‌مان مشکل پیدا کنیم،‌ حاضریم دو میلیون برایش تبلت بخریم که صدایش بریده شود، ولی مثلاً صدهزار تومان به یک روانشناس کودک ندهیم که مساله را کمی برایمان روشن‌تر کند.
  • روانشناس روشهای روان درمانی و درک رفتار انسان را ارائه می کند که این روشها میتوانند در کمک کردن به ویلیام در روبرو شدن با اختلالش موثر باشند.
  • افراد ناتوان و یا بیماران می‌توانند از خدمات ارائه مشاوره روانشناسی آنلاین استفاده کنند.

هزینه مشاوره مجله خبری پزشکیی آنلاین در درمانکده به صورت جلسه‌ای محاسبه می‌شود. مدت زمان جلسات ۴۵ دقیقه است که هزینه آن از بازه قیمتی ۱۳۰۰۰۰ تومان تا ۲۲۰۰۰۰ تومان متغیر است. بسته به نحوه مشاوره (صوتی، متنی تصویری)، هزینه مشاوره آنلاین روانشناسی متفاوت است. آخرین ویژگی لازم و ضروری برای یک مشاور آنلاین روانشناس، ‌امانتداری است. اگر مراجع نتواند به روان درمانگر خود اعتماد کند، هرگز رابطه خوبی بین متخصص و بیمار شکل نخواهد گرفت.

روانشناختی

برای مثال روانشناس بالینی می تواند در زمینه هایی مانند درمان اختلال سوءمصرف مواد، سلامت روان کودکان، فوبیا و ترس ، سلامت روان بزرگسالان یا سلامت روان سالمندان تخصص بگیرد. روانشناس به فردی گفته می‌شود که به مطالعه علم روانشناسی در تمامی حوزه های آن در دنیای آکادمیک و دانشگاهی می‌پردازد. در اکثر کشورها روانشناسی که دوست دارد در حوزه رواندرمانگری فعالیت کند باید به‌طور تقریبی یک تا دو سال تحت نظر روان‌درمانگر دیگری که در این حوزه از علم روانشناسی فعالیت کرده کار کند تا قادر به درمان بالینی و بین فردی باشد. اما از سوی دیگر واژه روان‌درمانگر دقیقاً همان واژه ای است که ما به جای روانشناس در ایران استفاده میکنیم. به جای این که به دنبال یک روانشناس ایرانی در شهرهای مختلف آمریکا (مانند لس آنجلس و نیویورک) باشید، با روانشناسان ایرانی به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید.

تفاوت روانشناس، روانپزشک و روانکاو در چیست؟

هرچند این مکاتب فکری گاهی به مثابه نیروهای رقیب قلمداد می‌شوند؛ اما هر دیدگاه نقش خاص خود را در افزایش درک ما از روان‌شناسی ایفاء کرده است. پژوهش‌های روان‌شناختی با هدف درک و توضیح چگونگی تفکر، کنش و احساس انسان‌ها انجام می‌شود. روان‌شناسان نهایت سعی خود را می‌کنند تا عامل‌های تاثیرگذار بر تفکر و رفتار انسانی را هر چه بیشتر بشناسند، عامل‌های گوناگونی که گستره‌ی آن‌ها از تاثیرات زیستی تا فشارهای اجتماعی متغیر است.