متخصص گوش و حلق و بینی چه بیماری هایی را درمان می کند؟ پزشکت-املاک پزشکی

متخصصان گوش، حلق و بینی، تعدادی راه حل جراحی برای رفع خروپف و آپنه انسدادی خواب دارند. آنها می توانند بافت اضافی کام نرم را برای باز کردن راه هوایی، بردارند، برای این منظور آنها از روش فرسایش حرارتی یا فرکانس رادیویی برای کاهش حجم بافت استفاده میکنند. متخصصان گوش، حلق و بینی باید با طیف گسترده ای از روش های درمانی آشنا باشند، تا درصورت نیاز بتوانند امراض و بیماری های مرتبط با تخصص خود را درمان کنند. سپس به مدت حداقل ۵ سال آموزش‌های تخصصی میگذرانند و در نهایت، باید یک آزمون را بگذرانند تا با مدرک متخصص گوش و حلق و بینی فارغ التحصیل شوند. صحبت کردن و غذا خوردن دو امر اساسی هستند که مربوط به این ناحیه میشوند. متخصص گوش و حلق و بینی در مدیریت بیماری های حلق، حنجره و مری و اختلالات بلع و صدا تخصص دارند.

متخصص گوش، حلق و بینی، اغلب این جراحی را برای درمان بیماری‌های عفونی و التهابی سینوسی، مانند سینوزیت مزمن یا پولیپ انجام می‌دهد. پزشک متخصص، ابزاری به نام آندوسکوپ را در بینی قرار می دهند که به آنها اجازه می دهد تا سینوس ها را ببینند. متخصص گوش و حلق و بینی، آزمایش‌های مختلفی مانند بررسی حساسیت‌ها، بیماری‌های ویروسی و سرطان را اجرا می‌کند. متخصص گوش و حلق و بینی دارو تجویز کرده، درمان را اجرا، شنوایی را آزمایش و بیمار را به پزشک مربوطه ارجاع می‌دهد.

دکتر منصور نصیری نژاد متخصص گوش، حلق و بینی با بیش از پنج هزار عمل اتوپلاستی موفق از باتجربه‌ترین جراحان در حیطه‌ی جراحی اتوپلاستی گوش هستند. ایشان سابقه جراحی در امریکا، مجله خبری پزشکی آرژانتین، سوئد، اسپانیا و کشورهای حاشیه خلیج را دارند. برای دریافت نوبت از دکتر گوش، حلق و بینی، بعد از ورود به پروفایل دکتر روی گزینه «دریافت نوبت» کلیک کنید.

اینستاگرام دکتر ارمی

بیماران با دیدن علائم مذکور باید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنند. دکتر نوید نوری زاده متولد 1358 در مشهد ، در سال 1376 وارد دانشگاه علوم پزشکی مشهد شد و در سال 1383 موفق به پایان رساندن این دوره شد. سپس برای ادامه تحصیل وارد رشته تخصصی گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شد و پس از گذراندن دوره ۴ ساله در محضر اساتید به نام گوش و حلق و بینی کشور موفق شد رتبه اول بورد تخصصی رشته گوش و حلق و بینی در شهریور 1387 را کسب کند. بیماران ممکن است از یک احساس ناراحتی ساده تا درد شدید گوش‌ها و همین‌طور مشکلات شنوایی، انسداد یا وز وز گوش را تجربه کنند. بیماران دچار مشکلات گوش، حلق و بینی می‌توانند با مشکلات سینوسی، خروپف، از دست دادن حس بویایی یا واکنش‌های آلرژیک نیز مراجعه کنند.

در بسیاری از افراد، تیغه بینی منحرف یا خارج از مرکز است که این مسأله باعث کوچکتر شدن یک مجرای بینی می‌شود. هنگامی که انحراف بینی شدید باشد، یک طرف مجاری بینی را مسدود می‌کند و جریان هوا را کاهش می‌دهد و نهایتاً باعث مشکل در تنفس می‌شود. انحراف بینی معمولاً بدون علامت است، اما در برخی از موارد ممکن است با انسداد یک طرفه مجاری بینی، خونریزی بینی، درد صورت، خروپف و نهایتاً ترجیح بیمار به خوابیدن در یک طرف به منظور تنفس بهتر همراه شود. درمان انسداد بینی شامل تجویز دارو به منظور کاهش تورم و انجام عمل جراحی توسط دکتر جراح بینی آنلاین است. با استفاده از خدمات نوبت دهی پزشکی پذیرش۲۴ قادر خواهید بود در کمترین زمان و بدون دغدغه ای جز بیماری، اولین نوبت خالی پزشک مورد نظر خود را ثبت نمایید و در زمان مقرر به مطب پزشک مراجعه نمایید. لازم به ذکر است، می‌توانید میانگین زمان انتظار در مطب جهت ویزیت را در صفحه پزشک مورد نظر خود مشاهده کنید که این مقدار، کمتر از زمان انتظار در حالت عادی و بدون دریافت نوبت اینترنتی است.

  • متخصص گوش و حلق و بینی خوب ، بدون در نظر گرفتن منافع مالی خود ، سلامت بیمار را در اولویت قرار می دهد.
  • تومور‌های بینی معمولاً زمانی ایجاد می‌شوند که جهشی ژنتیکی، سلول‌های سالم و طبیعی را به سلول‌های غیر طبیعی تبدیل می‌کند.
  • بیمه موظف است در صورتی که جراحی بینی جنبه درمانی داشته باشد هزینه آن را پرداخت کند اما در غیر این صورت بیمه هزینه ای متقبل نمی شود.
  • جراح فک و صورت به کسی گفته می‌شود که ابتدا دوره دندانپزشکی عمومی را گذرانده و بعد از آن در زمینه فک و صورت تخصص بگیرد.
  • کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت ویراتندرستی ایرانیان است.

این روش اغلب با هدف زیبایی اتفاق میفتد و بندرت نیاز به بستری بیمارستانی دارد. سینوزیت مزمن وضعیت التهابی مزمن درمخاط مجاری بینی و سینوس های صورت است. عفونت سینوس ها در طولانی مدت، پولیپ بینی یا انحراف تیغه بینی می تواند در سینوزیت مزمن نقش داشته باشد. مشکلات تنفسی می تواند مانند استریدور( تنفس صدادار) خفیف، یا مانند انسداد شدید راه های هوایی خطرناک باشند.انواع بیماری ها در فرد می تواند این مشکلات را ایجاد کند.

دکتر منوچهر یگانه