معرفی بهترین پزشکان متخصص گوش،حلق و بینی در تهران-املاک پزشکی

بیماری ها و اختلالات گوش و حلق و بینی می تواند در افراد از هر سن و جنسیتی رخ دهد. بزرگسالان بین 45 تا 64 سال بیشترین مراجعه کنندگان به کلینیک های گوش و حلق و بینی بودند و 20 درصد از افراد نیز زیر 15 سال سن داشتند. از شایع ترین علل مراجعه به متخصصین گوش و حلق و بینی مشکلات شنوایی، درد یا عفونت گوش و گرفتگی بینی است. بیشترمشکلات و بیماری های گوش و حلق و بینی از طریق معاینه توسط پزشک متخصص قابل تشخیص است. یک متخصص گوش و حلق و بینی اختلالات گوشی شامل کم‌شنوایی، اختلال ناتوانی در حفظ تعادل، سوت کشیدن گوش و مشکلات حاد گوش داخلی و خارجی را درمان می‌کند.

متخصص گوش و حلق و بینی پزشکی است که به تشخیص ، درمان و جراحی بیماری های در رابطه با اختلالات گوش ، حلق و بینی و هم چنین سر و گردن می پردازد. در ادامه مقاله به بررسی مشکلات این نواحی و نحوه درمان آن توضیح می دهیم. دکتر انوش قهرمانی متولد سال ١٣۴٨ از مشهد ، با اخذ رتبه ٢۴ کنکور سراسری وارد دانشکده پزشکی شد و در سال ١٣٧۴ دوره دکترای پزشکی عمومی خود در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به پایان رساند. به طور کلی متخصصین گوش و حلق و بینی در زمینه بیماری‌ها و درمان اختلالات گوش، بیماری‌های مربوط به سینوس‌ها، بینی و مشکلات سر و گردن تخصص دارد.

تورم بینی پس از گذشت چند مدت از جراحی بینی از بین می رود ؟

همچنین می توانند چین و چروک صورت را با استفاده از جراحی یا تزریق داروهایی خاص مانند بوتاکس برطرف کنند. وزوز گوش حالتی است که فرد بدون منبع خارجی صدایی را در داخل گوش ها ی خود می شنود. تقریباً از هر 5 نفر 1 نفر مبتلا به این وضعیت است که می تواند باعث تأثیر منفی بر کیفیت زندگی، شغل وعملکرد فرد شود. اختلال در حرکت غذا، مایعات و بزاق از دهان به معده دیسفاژی نامیده می شود و ممکن است باعث ناراحتی، اختلال در تغذیه و سرفه و خفگی شود.

پزشک بعد از بررسی به بیمار می‌گوید که چه مقدار از خواسته‌های وی قابل اجراست و چه اصلاحاتی می‌تواند بر بینی‌اش انجام دهد. افرادی که اختلالاتی در گوش، حلق و بینی دارند، نیاز دارند که نزد یک متخصص مراجعه کنند تا تحت درمان قرار گیرند و تنفس شان بهتر شود. پزشک متخصص گوش و حلق و بینی ، می تواند با صبر و شکیبایی پاسخگوی تمام سوالات بیمار باشد و بیمار را از تمام نکات لازم آگاه می سازد. در ادامه ، قصد داریم شما را برخی از ویژگی ها و وظایف یک پزشک متخصص گوش حلق و بینی خوب و با تجربه ، آشنا سازیم.

چه شنوایی از دست داده باشید چه دلیل زیرلایه ای داشته باشد، یا اختلال گفتاری، نگرانی های بالانس، یا مشکلات بلع، متخصص گوش،حلق و بینی به شما در این زمینه و تشخیص آن کمک می کند. تیم متخصصین گوش و حلق و بینی، طوری کار می کنند که شرایط برای بیمار با اختلالات گوش، حلق و بینی هموار کنند. جراحی پلاستیک، برداشتن پولیپ، اصلاح شکاف دهان و معالجۀ سرطان در بخش‌های مختلف گوش، حلق و بینی بر عهده متخصص مربوطه است.

متخصص گوش و حلق و بینی جراحی پلاستیک و ساختاری را نیز به کمک میکروسکوپهای قدرتمند انجام میدهد. جراحان پلیپ را حذف، شکاف سقف دهان را اصلاح تومورها یا سلولهای سرطانی را درمان میکنند و شکل ظاهری بینی را تغییر میدهد. بهعلاوه، متخصص گوش و حلق و بینی بیماریها و اختلالات گلو، تیروئید و حنجره شامل اختلال در خوردن، بلعیدن و صحبت کردن را نیز بررسی میکند.

با درمانکده

یک متخصص گوش و حلق و بینی باید 7 سال در دانشگاه علوک پزشکی جهت مدرک پزشکی عمومی ، 4 سال دیگر برای مدرک تخصصی و سپس 2 سال برای مدرک فلوشیپ آموزش ببینند. اما به بسیاری از این صحبت‌ها نمی‌توان اعتماد کرد و برای یافتن جواب بهتر است که در منابع معتبر به جست و جو پرداخت. بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در جراحی این نوع بینی به بیمار پیشنهاد می کند برای به دست آوردن نتیجه ایده آل از جراحی زیبایی بینی مدل بینی طبیعی را انتخاب کند. دکتر محمد علی اکبری جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن ، بعد از اخذ مدرک دکترای عمومی برای ادامه تحصیل عازم کشور آمریکا شد.

تومورها می توانند در هر نقطه ای از بدن ایجاد شوند و شناسایی آنها برای تعیین یک دوره درمانی موثر، ضروری است. افراد در هر سنی ممکن است در انتقال (بلع) غذا، مایعات و بزاق از دهان به معده دچار مشکل شوند. این بیماری دیسفاژی نامیده می شود و ممکن است باعث ناراحتی، اختلال در تغذیه و منجر به سرفه و خفگی شود.

درمان مشکلات سر و گردن که منجر به اختلال در سیستم بینایی، شنیداری و بویایی میشود، ممکن است مربوط به بیماریهای ویروسی، تصادفات یا سرطان باشد. لارنگولوژی مخاطات حنجره و بیماریهای حاصل از صحبت کردن مانند پولیپ و ندول حنجره را بررسی می کند و با لیزر، انقلابی عظیم در جراحی حنجره ایحاد شده است. متخصصان گوش و حلق و بینی همچنین می توانند بیماری ها و سرطان های صورت و حنجره و سر و گردن را جراحی و درمان کنند.

بر اساس گزارش مؤسسه ملی ناشنوایی و سایر بیماری‌های ارتباطی، NIDCD، سالانه حدود ۴۵۵۰۰ موارد جدید ابتلا به واسطه مشاوره آنلاین با متخصص گوش و حلق و بینی تشخیص داده می‌شوند. اگر چه علت مجله خبری پزشکی این بیماری ناشناخته است، اما بروز این اختلال باعث تجمع مایع در لابیرنت می‌شود. این امر تعادل طبیعی فرد را بر هم می‌زند و در حرکت سیگنال‌های شنوایی به مغز اختلال ایجاد می‌کند.

  • سلول‌های غیر طبیعی معمولاً بدون کنترل رشد و تکثیر می‌شوند و نمی‌میرند و باعث تشکیل تومور‌های سرطانی می‌شوند.
  • افرادی که اختلالاتی در گوش، حلق و بینی دارند، نیاز دارند که نزد یک متخصص مراجعه کنند تا تحت درمان قرار گیرند و تنفس شان بهتر شود.
  • به منظور درمان مننژیت و یا فلج صورت می توان به دکتر مغز و اعصاب نیز مراجعه کرد.
  • بیماران ممکن است از یک احساس ناراحتی ساده تا درد شدید گوش‌ها و همین‌طور مشکلات شنوایی، انسداد یا وز وز گوش را تجربه کنند.
  • خصوصا باید تجهیزات داشته باشند تا جراحی های دقیق و ریز را اطراف عصب ها و ماهیچه های اطراف سر، گردن، وصورت انجام دهند.