نوبت دهی بهترین متخصص گوش، حلق و بینی در شیراز پزشک شهر-املاک پزشکی

حدود سی و پنج میلیون نفر از سینوزیت حاد رنج میبرند و این مشکل یکی از مشکلات عمده در ایالت متحده است. مراقبت از فضای بینی و سینوس ها یکی از ابتدایی ترین وظایف متخصص گوش و حلق و بینی است. مشکلاتی که در فضای بینی بوجود می آید از قبیل آلرژی ، اختلالات بویایی،پولیپ و گرفتگی بینی در حوزه ی درمانی این متخصصان قرار دارد. یک متخصص گوش و حلق و بینی در زمینه‌ی گوش، دهان، گلو و بینی آموزش دیده است. جدای از تمرکز این رشته بر سیستم تنفسی، متخصص گوش و حلق و بینی به بیماری‌های حنجره، سینوس‌ها و ساختار صورت و گردن نیز تسلط دارد.

به‌علاوه، متخصص گوش و حلق و بینی بیماری‌ها و اختلالات گلو، تیروئید و حنجره شامل اختلال در خوردن، بلعیدن و صحبت کردن را نیز بررسی می‌کند. درمان مشکلات سر و گردن که منجر به اختلال در سیستم بینایی، شنیداری و بویایی می‌شود، ممکن است مربوط به بیماری‌های ویروسی، تصادفات یا سرطان باشد. یک متخصص گوش و حلق و بینی خوب ، پس از گذراندن دوره 7 ساله پزشکی عمومی ، تخصص خود را در زمینه گوش حلق و بینی کسب می کند و به بررسی بیماری ها و ارتباطات راه هوایی ، شنوایی ، چشایی ، زیبایی ، بویایی ، صورت ، سر و گردن می پردازد. عفونت مزمن گوش که اوتیت میانی مزمن نیز نامیده می‌شود، التهاب یا عفونت گوش میانی است. این بیماری در حالت تکرار شونده و مزمن آن ممکن است باعث بروز مشکلاتی نظیر آسیب دائمی به گوش با ناشنوایی جزئی یا کامل، ماستوئیدیت، کلستئاتوم (رشد پوست گوش میانی)، مننژیت و آبسه اپیدورال (التهاب و عفونت در اطراف مغز)، فلج صورت شود. علائم عفونت مزمن گوش شامل گوش درد معمولاً خفیف، ترشح چرک از گوش، از دست دادن شنوایی هستند.

بعد از انجام جراحی سینوس با اندوسکوپ در سال 1978 توسط مسر کلینگر که نابغه جراحی گوش و حلق و بینی بود به مرور در زمینه اندوسکوپی انقلابی ایجاد شد. امروزه با دستگاه ناویگاسیون انقلابی در زمینه پولیپوز بینی ایجاد شده است. در این بخش از بدن اعصاب مهمی قرار دارند که مسئول کنترل بینایی، بویایی، شنوایی و حرکات صورت هستند. در ناحیه سر و گردن، دکتر گوش و حلق و بینی می‌تواند بیماری‌های عفونی، تومورها خوش‌خیم و بدخیم (سرطانی)، تومورهای صورت و تغییر شکل صورت را درمان کند.

چگونه می توانم از متخصص گوش، حلق و بینی(ENT) نوبت حضوری بگیرم؟

این که کدام روش بهتر است کاملا بستگی به شرایط بیمار و مهارت پزشک دارد و اساسا بهتر است به جای اینکه بپرسیم کدام روش بهتر است بپرسیم کدام روش مناسب‌تر است. بعضی پزشک‌ها در روش رینوپلاستی بسته تبحر بیشتری دارند تا روش باز و بعضی دیگر بلعکس. می‌توان گفت مجله خبری پزشکی که هم در میان جراحان و هم مراجعین روش باز بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است و استفاده از این روش رو به گسترش است. به صورت کلی زمانی عمل بینی موفقیت آمیز تلقی می‌شود که در مرحله اول عملکرد صحیح راه تنفسی برقرار باشد و فرد به راحتی بتواند نفس بکشد.

دانلود اپلیکیشن درمانکده

متخصص گوش و حلق و بینی بعد از گذراندن دوره شش ساله خود می بایست برای دریافت تخصص یک دوره چهار ساله گذرانده باشد. آنان مشکلات مختلف پزشکی از جمله مشکلات مجاری تنفسی، سرطان های سر و گردن و سینوزیت مزمن را درمان می کنند. یک متخصص گوش و حلق و بینی همچنین در مورد سرگیجه و درمان آن و مشکلات ساختاری در بینی و بررسی کاهش شنوایی به شما کمک می کنند.

  • تقریباً از هر 5 نفر 1 نفر مبتلا به این وضعیت است که می تواند باعث تأثیر منفی بر کیفیت زندگی، شغل وعملکرد فرد شود.
  • درمان مشکلات سر و گردن که منجر به اختلال در سیستم بینایی، شنیداری و بویایی می‌شود، ممکن است مربوط به بیماری‌های ویروسی، تصادفات یا سرطان باشد.
  • درمان انسداد بینی شامل تجویز دارو به منظور کاهش تورم و انجام عمل جراحی توسط دکتر جراح بینی آنلاین است.
  • زمینه دوم در افرادی است که تنها به منظور زیبایی به فوق تخصص جراح پلاستیک مراجعه کرده و تمایل دارند که در سر و صورت یا بدن خود تغییراتی ایجاد کنند.

همچنین جا اندازی شکستگی استخوان های بینی و صورت نیز توسط این متخصصین انجام می شود. ممکن است متخصص گوش و حلق و بینی برای درمان موثرتر بیماران با بدخیمی های پوستی و شکستگی های صورت با سایر تخصص ها مانند پوست و جراحی فک و صورت همکاری داشته باشد. نادیده گرفتن این علائم می‌تواند منجر به پخش شدن عفونت و یا متاستاز کردن تومور سرطانی در بدن شود.

جراحی زیبایی بینی