بررسی مزایا و معایب هواساز خرید انواع تاسیسات سرمایشی سرما مارکت-بتا تهویه

می‌توانیم تا چند صد صفحه را به صورت پشت سر هم قرار بدهیم و بوسیله پیچ‌هایی که وجود دارد مجمموعه این صفحات را تحت فشار قرار داده و در کنار هم نگه داریم. قابلیت استفاده برای دامنه وسیعی از مواد را دارند و بازده بسیار مناسبی را در مقابل طیف وسیعی از سیالات نشان می دهند. در پوسته یک گذر، سیال از یک انتهای مبدل وارد شده و از انتهای دیگر خارج می‌شود. به دلیل کوچک بودن لوله مارپیچ تعمیر و جوشکاری آن‌ها مشکل و زمان‌بر است. اجزای مبدل های صفحه ای به همراه مسیر حرکت سیال در تصویر نمایش داده شده است. صفحات مي توانند از هر فلزي با ابعاد معين ساخته شوند آنگاه نقوش مختلف توسط پرس و قالب هاي مخصوص روي صفحات چاپ گردد.

تاسیسات پیمان تخصصی ترین فروشگاه اینترنتی تاسیسات ساختمان

با این حال صرفنظر از حالت سرمایش و گرمایش دستگاه، نحوه ی عملکرد آن به این شکل است که به وسیله ی لوله کشی های انجام شده آب مورد نیاز مدار، از منبع به کویل دستگاه منتقل می شود. سپس با رسیدن آب سرد و یا گرم به کویل، فن دمنده موجود در محفظه با دمیدن روی کویل ها هوای موجود را به سمت دریچه های خروجی منتقل می کند. به این ترتیب عمل ایجاد هوای گرم و یا سرد با توجه به شرایط و نیاز محیط انجام می شود. همانطور که اشاره شد هواساز وظیفه فیلتراسیون هوا را نیز به عهده دارد.

ایرواشر چیست؟ فروش ویژه ایرواشر بهترین قیمت کیفیت کارکرد تاریخچه-بتا تهویه

عموماً تجهیزات حرارتی در سامانه‌های فرایندی مثل پالایشگاه‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. ۱- به دلیل کوچک بودن لوله مار پیچ تعمیر و جوشکاری آن ها مشکل و زمانبر است. روباز یا سرپوشیده بودن استخر ، همچنین مدت زمان استفاده از استخر از جمله عوامل تاثیرگذار در انتخاب نوع و تعداد مبدل استخر میباشد.

مبدل حرارتی چیست؟انواع مبدل حرارتی و طرز کار آن

علاوه بر کیفیت باید به مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت تولید کننده توجه داشت. در این مقاله قصد داریم به مشخصات فنی انواع مدل ها و نکات مهمی که باید هنگام خرید فن کویل در نظر گرفته شود، بپردازیم و برندهای برجسته تولید کننده این محصول را که دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش هستند معرفی نماییم. برای آگاهی از عوامل موثر در قیمت محصول و همچنین تجربه یک خرید مناسب، تا انتهای مطلب با دماپویا همراه باشید. جهت انتخاب و محاسبه ظرفیت و خرید انواع فن کویل اتمسفر با مشاورین شرکت بامین تهویه تماس حاصل نمایید. اصلی ترین قطعات آن ، یک فن ، کویل حرارتی و یک برد الکترونیکی ساده هستند. فن کویل ها که بعضا فن‌کوئل یا فن‌کویل یونیت نامیده می‌شوند، متشکل از دو قطعه اصلی کویل یا همان مبدل‌حرارتی و فن دمنده می‌باشند.

فن کویل کانالی میدیا مدل MKT3H-1200G70

لطفا با مهندسان ما تماس بگیرید تا ظرفیت مورد نیاز را محاسبه و قیمت را خدمت شما اعلام شرکت بتا تهویه نمایند. هواساز یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های تهویه مطبوع است که در مسیر چیلر و بویلر با کانال هوا قرار می‌گیرد. یکی از سازمان‌های بازرسی و ارائه استاندارد مطابقت هواساز، موسسه یوروونت می‌باشد.

  • در مناطقی که میزان رطوبت بسیار بالا باشد از این سیستم ها نمی توان استفاده نمود.
  • نه در واقع در هر اقلیمی میشه از هوارسان استفاده کرد ولی در مناطق مرطوب باید از چیلر هایی که مناسب اقلیم رطوبت بالا هستند استفاده کرد که کویل سرمایشی به درستی تامین شود.
  • ساختار پلاگ فن از نوع بکوارد هست و دلیل این امر افت فشار بالا به دلیل تعدد بسترهای فیلتراسیون در دستگاه هواساز هایژنیک است.
  • در برخی از این دستگاه ها، دما و رطوبت هوا به طور دقیق تنظیم نمی شود.

مشکل عمده برج‌های خنک‌کننده مخروطی، رسوب گرفتگی اسپرینکر می‌باشد که نیاز به تعمیرات و نگهداری بیشتری دارد. این نوع، ترکیبی از برج خنک کن‌های خشک و مرطوب بوده و برای کاهش عوارض و معایب دو سیستم فوق بکار می‌رود. برج خنک کن‌های خشک-مرطوب(Dry-Wet Cooling Tower) دارای دو مسیر هوا به صورت موازی و دو مسیر آب به صورت سری می‌باشند.

عامل دیگری که بر طراحی این محصول تأثیر می گذارد رطوبت نسبی هوا است. به عنوان مثال ، رطوبت نسبی در شهر یزد بسیار کمتر از شهر بندر انزلی است. برج خنک کننده یا برج خنک کن یک مبدل حرارتی است که از آن برای دفع گرمای تولید شده به محیط استفاده می‌شود.

برای پاسخ به سوال فن کویل چیست و با چی کار میکنه بررسی قطعات و اجزای اصلی این دستگاه می تواند کمک کننده باشد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که کارکرد و عملکرد بهینه فن کویل توسط قطعات مختلف و هماهنگی اجزا با یکدیگر صورت می گیرد. در ساختار فن کویل اجزای مختلفی تعبیه شده که در ادامه به بررسی قطعات مهم این سیستم تهویه می پردازیم. تمامی دستگاه ها در حالت سه سرعته بوده و قابلیت تنظیم جریان هوا مطابق با ارتفاع سقف را دارا می باشند.

سایر مشخصات طراحی از جمله مصالح و اجزای سازنده ، مکانیسم های انتقال حرارت و تنظیمات جریان نیز به طبقه بندی انواع مبدل های حرارتی موجود کمک می کند. صفحه ای حلزونی، که با پیچاندن دو عدد صفحه بلند موازی که به شکل یک حلزونی است، و با جوش دادن کناره های صفحه های مجاور به حالتی که یک کانال را تشکیل دهند، درست می شوند. در هر دو طرف حلزونی جریان ثانویه ای ایجاد می شود که تشکیل رسوب را کاهش و انتقال حرارت را افزایش می دهد.این نوع مبدل بسیار متمرکز هستند و متعاقبا گران قیمت هستند. 🔵 به دلیل عملکرد بالای این دست از مبدل ها در دمای پایین، از آن در سیستم های متعددی مانند سیستم آب گرم هواساز، کویل های موجود در سیستم گرمایشی هیترها و… برای مثال اگر پوستة مبدل حرارتی از آب برای خنک‌کردن روغن استفاده کند، روغن می‌بایست در محیط پوسته به جریان بیفتد. طبق عکسی که در پایین می‌بینید، روغن از طریق ورودی‌های سمت چپ وارد شده و تا زمانی که به خروجی سمت راست و پایین عکس وارد شود، حرارت خود را از دست می‌دهد.

در صفحات نوع واشبرد، صفحات مجاور به‌صورتی مونتاژ می‌شوند که کانال جریان سیال حرکتی آشفته و گردابی با سیال می‌دهد. این الگوی موجدار زاویه‌ای به نام دارد که از آن به زاویه شورون نام می‌بریم. در این نوع مبدل حرارتی، سیال سرد و گرم به‌طور مستقیم تماس حاصل نموده (هیچ دیواره ای بین جریان‌های سرد و گرم وجود ندارد) و تبادل انرژی یا حرارت انجام می‌گیرد. هنگامي كه سطح انتقال حرارت لازم براي مبدل هاي دو لوله اي زياد شود، بهتر است از مبدل هاي پوسته و لوله استفاده شود. مبدل هاي پوسته و لوله به طور وسيعي در فرايند هاي انتقال حرارت براي كاربردهاي مايع/مايع و همچنين در كندانسورها و مولدهاي بخار استفاده مي شوند. اين مبدل ها براي انتقال حرارت مشخصي سطح كمتري به نسبت مبدل هاي لوله اي اشغال مي كنند.

  • به همین منظور در هر دو کانال حلزونی، بایستی پینهای فاصله انداز به صفحات جوش شوند.
  • همچنین کاربران عزیز می توانند جهت مشاهده انواع مدل های مبدل حرارتی صفحه ای، و مقایسه قابلیت های هر مدل و کاربری هر یک از مدل های مبدل حرارتی به لینک زیر مراجعه نمایند.
  • جهت گذر سیال موجود در پوسته و لوله ها ممکن است همسو، ناهمسو و یا متقاطع باشد و اختلاف دمای موجود در سیالات پوسته و لوله ها دلیل اصلی تغییر دما بوده که با هزینه کم سیال را برای محیط های مختلف آماده می کند.
  • جنس و ضخامت و قطر این صفحه به «جنس لوله‌ها»، «تعداد لوله‌ها» و «نوع مبدل حرارتی» بستگی دارد.

این نوع برج خنک کننده برای استفاده در شرایط و مکانهایی که دارای رطوبت بالا و در فصل های گرم سال مناسب می باشد. در داخل کشورمان ایران از برج خنک کننده مدار باز جریان متقاطع در بخش های شمال و جنوب استفاده می شود. در برج خنک کننده صنعتی با کاربرد خاص و شرایط ویژه، استفاده از کویل گالوانیزه بسیار بهتر از کویل مسی است زیرا استحکام و مقاومت بالاتری در مقابل ضربه و عوامل خارجی دارد. کویل مسی برج خنک کننده مدار بسته در بعضی باعث می شود قیمت کولینگ تاور مدار بسته 20 الی 40 درصد افزایش داشته باشد. البته در دبی های زیر 200 متر مکعب در ساعت، برج خنک کن سیکل بسته با لوله مس ارزانتر می شود.

مفاهیم و محاسبات برج خنک کننده

تعمیر یا overhaul در برج خنک کننده با توجه به تماس دائم و مکرر با آب و قرار گرفتن در محیط بیرون یک امری اجتناب ناپذیر است. مدت زمان تعمیر با توجه به کیفیت متریال مورد استفاده شده در داخل دستگاه ممکن است بین 2 الی 10 سال باشد. به هر میزان گرید و کیفیت تجهیزات فرعی و اصلی کولینگ تاور بالاتر باشد طول عمر دستگاه بالاتر رفته و عملیات تعمیر نیز با تاخیر بیشتری نیز همراه خواهد بود. در واقع توانایی دریافت انرژی در سیال خنک‌کاری تحت عنوان ظرفیت‌گرمایشی‌ویژه مطرح می‌باشد که بهترین سیال در خنک‌کنندگی یک چرخه‌صنعتی آب می‌باشد. طراحی و انتخاب سیستم‌های برودتی نباید توسط افراد عادی صورت پذیرد بلکه این موضوع باید توسط کارشناس مربوطه صورت پذیرد.

  • قیمت این تجهیز معمولا حدود 10 تا 20 درصد قیمت یک برج می باشد و به همین دلیل استفاده از آنها اقتصادی می باشد.
  • برج خنک کننده هذلولی از نوع جریان طبیعی می باشد که از جنس بتن ساخته می شود و دارای ابعاد و ارتفاع بسیار بلندی است.
  • این سوال بسیار مهمی است که بارها توسط کارفرما از ما پرسیده شده است.
  • در شکل زیر مشاهده می کنید که هوا به وسیله فن از دو طرف دستگاه وارد شده و به سمت بالا خارج می شود.

در واقع افرادی که استفاده از این دستگاه را انتخاب می کنند، دیگر نیازی به تهیه دستگاهی جداگانه ندارند و می توانند به وسیله همین سیستم نیاز گرمایشی، سرمایشی و تصفیه هوای محیط خود را برطرف کنند. دیگر امتیاز آن زون بندی یا طبقه بندی ساختمان است، که با توجه به آن می توان دمای هر بخش را به صورت مستقل تنظیم کرد. به این صورت که هر اتاق را در آپارتمان یک زون در نظر گرفته و یک ترموستات جهت کنترل دما در آن قرار می دهیم. در گذر زمان شکل و سیستم داخلی این محصولات دستخوش تغییراتی شده و در حال حاضر در مدل های متنوع تری نسبت به گذشته در بازار ارائه می گردند.

۴ . انواع فن کویل از نظر شکل ظاهری و محل نصب

البته در نگاه کلی به هزینه ها می‌توان به سادگی قیمت برج خنک کننده را بسیار مقرون بصرفه محاسبه کرد. کویل گالوانیزه و کویل استیل در برج خنک کن علیرغم ضریب انتقال حرارت پایینتر از کویل مسی، دارای قطر و ضخامت بیشتری بوده و به همین دلیل در مقابل تشکیل رسوب و سوراخ شدن مقاومت بیشتری دارد. البته اندازه کویل با لوله گالوانیزه از لوله مسی بزرگتر می شود و ممکن است قیمت کولینگ انتخابی شما گرانتر شود. ب) هوای مرطوب خروجی از برج خنک کننده باید به گونه ای تخلیه شود که امکان بازگشت و گردش مجدد آن به برج خنک کننده وجود نداشته باشد. زیرا گردش مجدد چنین هوایی در برج دمای مرطوب هوای ورودی به برج را افزایش می دهد و باعث خنک نشدن آب در گردش سیستم در خروجی از برج خنک کننده می‌شود.

بدین معنی که هر چه کارفرما بودجه بیشتر تعیین نماید میتوان به سمت برج مکعبی یا صنعتی گام برداشت. چنانچه علاقمند هستید نرم افزار محاسبات دقیق ظرفیت برج خنک کننده را دانلود کنید، روی لینک زیر کلیک کنید. کنترل‌کننده سطح آب معمولا دارای سیستم هشدار میباشد و اگر سطح آب بیش از اندازه کم یا زیاد شود، به کاربر هشدار میدهد.

محل نصب و راه اندازی برج خنک کننده فایبرگلاس بامین تهویه

یه دونه مبدل صفحه ای برای یه خونه ویلایی با ۱۵۰ متر زیر بنا می خوام که به جای منبع دو جداره جایگزین بشه. چیدمان چند مسیره شامل مسیرهای متصل شده به‌شکل سری هستند که در شکل زیر چیدمان شکل بندی با دو مسیر و سه یا چهار کانال نمایش می‌دهند که باختصار آن را یا می‌نامند. این سیستم بجز صفحه مرکزی که در آن جریان هم جهت روان است دارای جریان مخالف جهت است.

لیست قیمت فن کویل با تخفیف ویژه و گارانتی رجا تاسیس-بتا تهویه

به این هواسازها هواساز آپارتمانی نیز می گویند که عدم امکان کانال کشی یا فقدان فضای نصب بر روی پشت بام ها این هواساز را از هواساز معمولی متمایز کرده است. البته هواسازهای سقفی توکار صدای بیشتری تولید می کنند اما در مقایسه با هواسازهای معمولی قیمت کمتری دارند. کار دیگر این دستگاه کاهش میزان رطوبت و تولید هوای خنک به محیط می باشد.

کنترل میزان هوادهی کانال در شرایط مختلف:

در عایق کاری هواساز هایژنیک از عایقی با جنس پلی یورتان یا پلی استایرن با چگالی 40 کیلوگرم بر متر مکعب و یا پشم سنگ با چگالی 96 کیلوگرم بر متر مکعب استفاده می گردد. دلیل بالا بودن چگالی این عایق ها نیاز به فشرده بودن آنها برای جلوگیری از ورود پرز و ذرات عایق به داخل می باشد. افراد بسیاری با این سوال مواجه هستند که دستگاه هواساز خانگی چیست؟دستگاه هواساز خانگی برای مصارف مسکونی و اداری طراحی می شود و ابعاد کوچکتری نسبت به نوع صنعتی دارد. این سری از تجهیزات با نام دستگاه هواساز منزل نیز شناخته می شوند.

اجزای اصلی هواساز

فن کویل های سقفی عموما به دلیل طراحی آنها دارای ترموستات می باشند و دارای ظرفیت های متنوع تری می باشند. این فن کویل ها به دلیل تشابه با هواساز داکت اسپلیت ها به هواساز فن کویلی نیز معروف هستند. امکان ارائه هوای تازه در این فن کویل ها هم از پشت و هم از زیر دستگاه فراهم می باشد. فن کویل سقفی توکار های استاتیک امکان ارائه توسط کانال کشی های با طول زیاد را نیز برای فن کویل ها آزاد کرده است و می توان از آنها استفاده نمود.

  • به منظور افزایش راندمان و قدرت برودتی سیستم، تمیزی و سرویس فیلتر تصفیه هوا بسیار اهمیت دارد.
  • اما نکته اینجاست که آیا در صورت استفاده از فن کویل، امکان تأمین هوای تازه برای ساختمان وجود دارد یا خیر.
  • ترموستات فن کویل و کلید سلکتوری ، دور فن و خاموش و روشن شدن فن کویل را کنترل می کند.
  • فن کوئل های کاستی چهار طرفه، دارای ۴ جهت مختلف برای دهش هوای سرد یا گرم هستند.
  • یکی از تجهیزات رایج در صنعت تهویه مطبوع است که می توان آب سرد تولیدی چیلر و آب گرم موتورخانه یا پکیج را به آن متصل کرده و سرمایش و گرمایش مورد نیاز را فراهم کرد.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره انتخاب انواع ایرواشر در اختیار شما قرار دهیم. هر چه وسعت و حجم فضای ساختمان بزرگتر می‌شود، تفاوت قیمت اولیه و تفاوت هزینه‌های برق و انرژی بین ایرواشر (زنت) و سیستم‌های تراکمی بیشتر می‌شود. برای مثال سرمایش و گرمایش فضاهای بزرگ مانند مساجد، سالن‌ها، کارخانجات و سوله‌ها با استفاده از سیستم‌های تراکمی (مانندپکیج یونیت یا چیلر یا …) بسیار پرهزینه است. همچنین لازم به ذکر است که هزینه اولیه خرید و نصب این دستگاه‌ها هم بالاست اما با هزینه ای حتی در حد یک دهم این سیستم ها می توان از ایرواشرها استفاده کرد. تبادل حرارتی هوا با ذرات آب و غبارگیری آن باعث خنک شدن هوای خروجی از ایرواشر در تابستان می‌گردد. در دستگاه هواساز ایرواشر مهریزان، همانطور که توضیح داده شد، می‌تواند در انواع مختلفی شامل کویل آب گرم،‌ کویل آب داغ، کویل بخار و همچنین کوره‌های هوای گرم باشد.

معرفی انواع مبدل حرارتی و کاربردهای آن بارد صنعت-بتا تهویه

ايرواشرها دارای انواع آپارتمانی و صنعتی بوده که در مدل های افقی يا عمودی، روبرو زن يا بالا زن، مجهز به کويل گرمايشی يا فاقد کويل گرمايشی تولید می گردند. ابتدا باید جایگاه مناسب دستگاه مشخص شده و کانال کشی های لازم انجام گیرد، سپس اتصالات دستگاه به موتورخانه انجام و دستگاه راه اندازی می گردد. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی با مهندسین زبده اصفهان هواساز تماس حاصل نمائید.

معمولاً از ورق های فولاد گالوانیزه برای اجزاء اصلی بدنه هواساز استفاده می شود، چارچوبی که بدنه بر روی آن سوار می‌گردد معمولاً از جنس آلومینیوم است در هواساز های هایژنیک از فولاد ضد زنگ استفاده می گردد. بهترین کار این است که راه اندازی این چنین سیستم هایی را شما به متخصصین آن بسپارید که با بهترین کیفیت ممکن این کار را برای شما انجام دهند. در دوران پاندمی برای فیلتر شدن هوا و ایمنی بالاتر میتوانیم از این فیلترها استفاده کنیم چرا که به شکل جذابی همه آلودگی ها را از هوا جدا میکند. ولی نباید فراموش کرد که فیلترهای هپا باید استانداردهای مشخصی داشته باشند که یکی از استانداردها ASME (استاندارد اروپا) است و طبق این استاندارد ۹۹.۹۵ درصد ذراتی با قطر ۰.۳ میکرون را فیلتر کند.

در نوع کاستی چهار طرفه ، هوای سرد و گرم به صورت یکنواخت و در چهار طرف از سقف به سمت پایین دمیده می شود و از آن بیشتر در محیط های اداری و تجاری که دارای سقف کاذب هستند، استفاده می شود. اگر در قسمتی از ساختمان به ظرفیت های هوادهی بالا نیاز باشد، مناسب ترین گزینه، نوع سقفی توکار خواهد بود. مشخصات این مدل مانند فن کویل کاستی چهار طرفه است و شامل پمپ درین میباشد.

شرایط خروجی هوا به دمای آب اسپری شده در این دستگاه بستگی دارد. از این رو، با کنترل دمای آب به صورت خارجی امکان کنترل شرایط خروجی هوا وجود دارد که پس از آن می‌تواند برای اهداف تهویه هوا مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه‌ در مقایسه با کولر آبی، دمای میانگین قطرات آب در تماس با هوا، جهت انتقال گرما و جرم را تعیین می‌کند.

کولینگ تاور یک دستگاه حذف گرما است که از آب برای انتقال گرما به جو استفاده می کند. به همین ترتیب، یک برج خنک کننده صنعتی بر اساس اصل حذف گرما از آب با روش تبخیر بخش کوچکی از آب که درون برج در گردش است، عمل می کند. مخلوط شدن آب گرم و هوای خنک تر، گرمای نهان تبخیر را آزاد می کند و باعث خنک شدن آب می شود. اگر از یک ساختمان بلند به پایین نگاه کنید، ممکن است متوجه واحدهای مربعی با پنکه‌هایی در بالای آنها شوید. قدم اول برای خرید برج خنک کننده ، باید توجه به ظرفیت کاربری و ابعاد محل استفاده دستگاه باشد. سپس مواردی مانند حجم و دبی آب در گردش، اختلاف دمای مورد نیاز، ویژگی ها، برند و نوع برج خنک کننده مد نظر، باید مورد بررسی قرار گیرد.

به این شکل که تمامی نازل های موجود در ایرواشر، آب را با فشار زیاد بر روی تمامی جریان های در حال عبور، تزریق یا اسپری می نماید. ذرات پودری که در انتظار بخار شدن هستند، حرارت به وجود آمده را از هوای درون لوله ها گرفته و موجب کم شدن دمای هوا می گردند. هواساز ایرواشر خانگی مانند هواساز معمولی است با این تفاوت که سیستم سرمایش آن از نوع تبخیری است یعنی به جای استفاده از کویل سرمایشی، از سیستم ایرواشر استفاده می کند. به همین علت سیستم چیلر و کویل برودتی ندارد و استفاده از آن بسیار اقتصادی است. این دستگاه علاوه بر تنظیم دمای هوا می تواند با استفاده از فیلتر، آلودگی و گرد و غبار موجود در محیط را از بین ببرد.

برجسته ترین مزیت آن قیمت پایین آن در مقایسه با دیگر سیستم های تهویه مثل چیلر، روفتاپ پکیج، داکت اسپلیت و غیره است. علت آن هم این است که سیستم سرمایش آن ساده بوده و مثل این دستگاه هایی که ذکر کردیم دارای کمپرسور نیست. در حین فرآیند گرمایش ، عملیات فیلتر نمودن هوا نیز انجام و در صورت نیاز با تعبیه تجهیزات رطوبت زنی می توان از مشکلات خشکی هوای زمستان و آثار آن بر تنفس و پوست رهایی یافت و سطح رطوبت هوا را نیز کنترل نمود.

همانطور که اشاره شد یکی دیگر از قابلیت های هواساز تامین و کنترل رطوبت هوای اطراف می باشد. نحوه ی عملکرد دستگاه در این حالت به این شکل است که، در تابستان و روزهای گرم سال لازم است که میزان رطوبت موجود در هوا کاهش یابد. به این ترتیب رطوبت موجود در هوا گرفته شده، و هوایی که توسط هواساز به فضای داخلی منتقل می شود دمای خنک تر و مطلوب تری خواهد داشت. همچنین اگر رطوبت هوای ورودی بیش­تر از مقدار تعیین شده در طراحی پروژه باشد، این رطوبت اضافی توسط کویل سرمایشی کاهش می ­یابد.

سیستم تصفیه هوا

فن کویل دستگاهی است که از یک مبدل حرارتی (کویل) سرمایشی و گرمایشی و یک فن تشکیل شده است. معمولا آب توسط دستگاه هایی مانند چیلر یا مینی چیلر (چیلر اسکرال ، چیلر اسکرو ، چیلر سانتریفیوژ) سرد و توسط دستگاه هایی مانند بویلر یا پکیج گرم شده و از طریق لوله کشی به آن ارسال می شود و درون کویل آن جریان می یابد. همچنین دستگاه وظیفه فیلتر نمودن هوا را با استفاده از فیلترهای قابل شستشو بر عهده دارد. در این سیستم ، هر دستگاه به صورت جداگانه و مستقل از سایر دستگاه ها کنترل شده و با کنترل جریان آب ورودی به کویل یا کنترل دور فن ، دمای مورد نظر تنظیم می شود.

برج خنک کننده معنی در دیکشنری آبادیس-بتا تهویه

بررسی مزایا و معایب هواساز خرید انواع تاسیسات سرمایشی سرما مارکت-بتا تهویه

محیط‌هایی مثل موزه‌ها و آرشیوها نیازمند کنترل دقیق آب و هوا هستند تا از وسایل با ارزش موجود محافظت کنند. تنها استفاده از پنکه برای کشیدن هوا بر روی یک ظرف آب سرد می‌تواند هوا را تمیز کند و محیط را جذاب‌تر کند. این طراحی می‌تواند شامل ویژگی‌هایی چون فیلتر برای به دام انداختن ذرات مضر به منظور افزایش خلوص هوا باشد. همانند سایر دستگاه‌های تصفیه هوا، یک ایر واشر می‌تواند انرژی زیادی مصرف کند. اما ایر واشرهای تولید شده توسط ایمن تهویه به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا کار آمدتر باشند و مصرف انرژی را کاهش دهند. در ادامه کارکرد ایرواشر اصلی در سرمایش گرمایش را توضیح خواهیم داد.

به علت تمرکز دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی در یک دستگاه، دردسرهای اجرایی و هزینه‌های نگهداری دستگاه‌های متعدد اتاقی (شوفاژ و فن کویل) حذف می‌شود. پمپ آب مورد استفاده در ایرواشر از نظر ظرفیت قدرت بالاتری نسبت به پمپ آب زنت دارد. معمولا کاربری دستگاه‌های زنت برای مصارف خانگی بوده و برای کاربرد‌های صنعتی که نیازمند رطوبت بالا هستند، مناسب نمی‌باشد.

صفحه لوله یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده مبدل حرارتی می‌باشد. درحقیقت صفحه لوله، صفحه‌ای دایره‌ای شکل است که سر لوله‌ها بر روی آن قرار می‌گیرند. جنس و ضخامت و قطر این صفحه به «جنس لوله‌ها»، «تعداد لوله‌ها» و «نوع مبدل حرارتی» بستگی دارد. لوله‌ها ممکن است به این صفحه جوش داده شده یا توسط فلانج به آن متصل باشند. یکی از شناخته‌شده‌ترین مبدل‌ها با این طراحی، رادیاتور اتومبیل و رادیاتور شوفاژ است.

البته کاربرد این دستگاه بیش از این موارد بوده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. مبدل های حرارتیپوسته و لوله با دسته لوله U شکل دارای کم هزینه ترین ساختار است ، زیرا در آن فقط به یک صفحه لوله نیاز است. سطح داخلی لوله ها به دلیل خم U شکل تند ، نمیتواند با وسایل مکانیکی تمیز شود. رسوبات نرم و سطحی را می‌توان با فشار ۲۵۰ بار به طور موثری از بین برد. وقتی سختی رسوبات و میزان آلودگی بیشتر باشد، نیاز است از فشار‌های بالاتر مثل ۳۰۰۰ بار استفاده کرد. کارشناسان متخصص شرکت منیب آماده ارائه مشاوره در زمینه نظافت صنعتی مبدل های حرارتی می باشند.

تحلیل عملکرد حرارتی در طراحی مبدل حرارتی

در یک جمله مختصر باید برج خنک کننده را منبع تولیدکننده آب خنک مورد نیاز در هر صنعتی دانست. آب سرد تولید شده توسط این منبع برودتی مجدداً انرژی اضافی تجهیزات را جذب و آن را به هوا انتقال می‌دهد. این فرآیند تبادلی یک سیکل تکراری است که دمای کاری ماشین‌آلات صنعتی را دائماً ثابت نگه می‌دارد. این دستگاه سرد کننده و تبریدی با فراهم کردن دائم آب سرد می‌تواند گرمای چیلرها، دیگها یا کوره‌های القایی را بگیرد.

در ابتدای امر به این بپردازیم که ایرواشر چیست و چگونه عملکردی دارد . ایرواشر سیستم سرمایشی و گرمایشی است که عملیات پاکسازی هوا و فیلتر کردن محل مورد نظر را انجام می دهد. قیمت انواع ایرواشر با توجه به نوع ظرفیت و مدل برند آن متفاوت است و علاوه بر آن، عوامل موثر در قیمت ایرواشر ها عبارتند از مدل و ظرفیت دستگاه، کویل گرمایی، جنس فن، نوع الکترو موتور، سایز دستگاه و … قیمت دستگاه ایرواشر با توجه به کارایی مورد توجه آن به نسبت سیستم های مشابه از جمله چیلر و هواساز مناسب تر است.

دسته بندی کلاس‌های ایرواشر

تمیز بودن کویل هواساز مستقیما بر راندمان انتقال گرما از جریان هوا یا به درون آن و عملکرد کل سیستم تأسیسات تأثیر گذار است. در کویل تمیز میزان افت فشار در بخش آب و بخش هوا و در نتیجه مصرف انرژی پمپ و فن کمتر است. کم بودن مصرف انرژی فن و پمپ همچنین به معنی کاهش حرارت ( بار پارازیتی برای فرآیند سرد سازی ) فن و پمپ می باشد. پاکسازی کویل ها معمولا به زمان بعد تر موکول می شود چرا که وقت گیر و دشوار است.

هواساز سالن قارچ ایرواشر قارچ در سالن های قارچ حهت تامین دما و رطوبت مورد نیاز سالن از هواساز استفاده می شود. یعنی بخشی از هوا از بیرون و بخشی دیگر از هوای برگشتی داخل ساختمان تامین می شود. انواع رطوبت زن که شامل رطوبت زن تشتگ گرم، رطوبت زن با تزریق مستقیم بخار، رطوبت ساز الکتریکی، رطوبت زن تولید بخار پودر کننده، رطوبت زن بستر مرطوب می شود. با کارشناسان بخش تجهیزات تهویه مطبوع در مجموعه دماتجهیز تماس بگیرید. هواسازها معمولاً در زیرزمین، پشت بام یا در داخل واحد های یک ساختمان قرار می­گیرند. به عنوان نمونه ممکن است بخش شرقی یا طبقات 1 الی 10 یک ساختمان را تهویه کنند و یا تنها به هدف تهویه سرویس‌های بهداشتی ساختمان به کار گرفته شوند.

در بالای محفظه ، نازل های پاششی وجود دارند که در زمان عبور هوا ، آب را بر روی آن می پاشند. در عین حال مقداری از آب نیز با جذب انرژی گرمایی ، تبدیل به بخار می شود و رطوبت هوا را بالا می برد. روش کار ایرواشر برای ایجاد سرمایش ، به این صورت است که فن ، هوا را از ورودی دستگاه به داخل می کشد. هوای ورودی از یک فیلتر عبور می کند و پس از آن به محفظه خنک کننده هدایت می شود.

  • قطعات ایرواشر شامل فن و موتور الکتریکی متصل به آن ، کویل آبگرم متصل به بویلر موتورخانه یا پکیج گازسوز ، فیلترها ، بدنه و شاسی ، سیستم خنک کاری تبخیری (شامل افشانک های تزریق آب و پمپ) ، حسگرها ، کنترلر و … است.
  • این وسیله به سیستم گرمایشی مجزا نیازی ندارد و قابلیت استفاده از آب گرم موتورخانه را دارد.
  • دماتجهیز با نگاهی به آینده، مسیر موفقیت برند خود را به عنوان اولین استارتاپ عرضه و فروش تجهیزات تأسیسات ساختمان با راه‌اندازی جامع‌ترین وب سایت فروش تجهیزات تهویه مطبوع، تجهیزات گرمایشی و موتورخانه و …
  • پاسخ این سوال کاملا واضح است که مصرف آب بالایی دارد ولی مصرف برق آن کم است.
  • ایرواشر خانگی دستگاهی هست که به وسیله آن می توان عمل سرمایش همراه با رطوبت زنی را در ظرفیت بسیار بالا به درستی انجام داد.

تنوع بسیار بالا در انواع مبدل در نحوه عملکرد و جنس قطعات مختلف آن باعث شده اند تا قیمت مبدل حرارتی پوسته و لوله تفاوت زیادی با هم داشته باشد. دلیل اصلی این تفاوت در جنس بدنه و لوله ها، نوع قرار گرفتن لوله ها در داخل پوسته، اندازه و ابعاد مبدل و سایر استانداردهای به کار رفته در فرآیند ساخت و طراحی آنها می باشد. برای استعلام قیمت مبدل حرارتی کافیست از راه های ارتباطی پایین صفحه استفاده کنید و با گروه صنعتی هفت؛ سازنده مبدل حرارتی در ارتباط باشید.

اما در کل ضخامت ورق خارجی بدنه حدود ۱.۵ میلی متر و بدنه‌ی جدار داخلی حدود ۱ میلی متر می‌باشد. بدنه‌ی دستگاه از جنس ورق گالوانیزه‌ی گرم با ضخامت استاندارد می‌باشد. بدنه‌ی دستگاه ایرواشر مهریزان به صورت دوجداره بوده که در بعضی از مدل‌های دستگاه قابلیت مونتاژ و دمونتاژ سریع و آسان را دارد. عایق حرارتی و برودتی مورد استفاده در بدنه‌ی دستگاه از جنس‌های مختلف از جمله عایق پلی اورتان تزریقی، عایق‌های پشم و شیشه، عایق‌های الاستومری و…. گروه صنعتی فامکو بزرگترین عرضه کننده محصولات صنعتی در خاورمیانه با در نظر گرفتن بهترین برند ها و کیفیت ها، در تلاش است تا نیاز های صنعتی خریداران در زمینه محصولات صنعتی و تهویه مطبوع را با مناسب ترین و مطمئن ترین پیشنهادات، مرتفع سازد. در صورتی که نسبت به اختلالات ایجاد شده در روند کار ایر واشر ها بی توجه باشید و اقدام به حل آن ها نکنید، ممکن است دستگاه در روند کار خود دچار مشکلات جدی شده و هزینه های بسیاری را به دنبال داشته باشد.

طرز کارکرد سیستم در حالت سرمایش:

نوع الیاف و رزین بکار رفته در ساخت قطعات فایبرگلاس بیشترین تاثیر را در کیفیت نهایی بدنه می‌گذارد. در تصویر زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزای مختلف برج خنک کننده را مشاهده نمایید. مقاله برج خنک کننده چه بصورت PDF و چه بصورت پاورپوینت آماده چیزی نداریم. بنظر من از سایت های آمریکایی می تونید ترجمه کنید مثل سایت برج خنک کننده مارلی.