جراح پلاستیک بهتر است یا متخصص گوش، حلق و بینی؟ طراح طب-املاک پزشکی

متخصصان گوش و حلق و بینی برای تشخیص علت اختلالات ، آزمایش های مختلفی انجام می دهند. سپس براساس آن نوع درمان را انتخاب کرده و در صورت لازم به پزشک دیگر بیمار را ارجاع می دهند. این عمل جراحی برای اصلاح انحراف سپتوم یا تیغه بینی و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود .در این جراحی متخصص گوش و حلق و بینی پوشش مخاطی داخلی مجرای بینی و سپتوم را ازاستخوان و غضروف های زیرین جدا و انحراف تیغه بینی را صاف می کنند.

دکتر حمید مزارعی

این روش اغلب با هدف زیبایی اتفاق میفتد و بندرت نیاز به بستری بیمارستانی دارد. سینوزیت مزمن وضعیت التهابی مزمن درمخاط مجاری بینی و سینوس های صورت است. عفونت سینوس ها در طولانی مدت، پولیپ بینی یا انحراف تیغه بینی مجله خبری پزشکی می تواند در سینوزیت مزمن نقش داشته باشد. مشکلات تنفسی می تواند مانند استریدور( تنفس صدادار) خفیف، یا مانند انسداد شدید راه های هوایی خطرناک باشند.انواع بیماری ها در فرد می تواند این مشکلات را ایجاد کند.

  • البته غیر طبیعی بودن مخاط‌های سینوسی هم در سردرد‌های سینوسی اثر قابل توجهی دارند.
  • صدها پزشک پذیرش۲۴ آماده ویزیت حضوری و پاسخگویی به سوالات پزشکی شما هستند.
  • به منظور درمان بی‌حوصلگی و اختلالات عصبی در این بیماری، می‌توانید به دکتر روانپزشک نیز مراجعه کنید.

GERD زمانی اتفاق می افتد که اسید معده و یا گاها محتویات معده، به درون لوله غذایی شما (مری) برگردد. شرایطی که بر سیستم عصبی مرکزی و گوش داخلی تأثیر می گذارد می تواند باعث سرگیجه شود. ریفلاکس معده وضعیتی است که در آن اسید معده و سایر محتویات دستگاه گوارش به سمت مری حرکت می کند. یک عضله با ساختار حلقوی در انتهای مری با نام اسفنکتر وجود دارد که با انقباض خود از حرکت محتوای معده به سمت بالا جلوگیری می کند.

در بسیاری از افراد، تیغه بینی منحرف یا خارج از مرکز است که این مسأله باعث کوچکتر شدن یک مجرای بینی می‌شود. هنگامی که انحراف بینی شدید باشد، یک طرف مجاری بینی را مسدود می‌کند و جریان هوا را کاهش می‌دهد و نهایتاً باعث مشکل در تنفس می‌شود. انحراف بینی معمولاً بدون علامت است، اما در برخی از موارد ممکن است با انسداد یک طرفه مجاری بینی، خونریزی بینی، درد صورت، خروپف و نهایتاً ترجیح بیمار به خوابیدن در یک طرف به منظور تنفس بهتر همراه شود. درمان انسداد بینی شامل تجویز دارو به منظور کاهش تورم و انجام عمل جراحی توسط دکتر جراح بینی آنلاین است. با استفاده از خدمات نوبت دهی پزشکی پذیرش۲۴ قادر خواهید بود در کمترین زمان و بدون دغدغه ای جز بیماری، اولین نوبت خالی پزشک مورد نظر خود را ثبت نمایید و در زمان مقرر به مطب پزشک مراجعه نمایید. لازم به ذکر است، می‌توانید میانگین زمان انتظار در مطب جهت ویزیت را در صفحه پزشک مورد نظر خود مشاهده کنید که این مقدار، کمتر از زمان انتظار در حالت عادی و بدون دریافت نوبت اینترنتی است.

متخصص جراحی گوش و حلق و بینی و سرو گردن

متخصصان گوش، حلق و بینی، تعدادی راه حل جراحی برای رفع خروپف و آپنه انسدادی خواب دارند. آنها می توانند بافت اضافی کام نرم را برای باز کردن راه هوایی، بردارند، برای این منظور آنها از روش فرسایش حرارتی یا فرکانس رادیویی برای کاهش حجم بافت استفاده میکنند. متخصصان گوش، حلق و بینی باید با طیف گسترده ای از روش های درمانی آشنا باشند، تا درصورت نیاز بتوانند امراض و بیماری های مرتبط با تخصص خود را درمان کنند. سپس به مدت حداقل ۵ سال آموزش‌های تخصصی میگذرانند و در نهایت، باید یک آزمون را بگذرانند تا با مدرک متخصص گوش و حلق و بینی فارغ التحصیل شوند. صحبت کردن و غذا خوردن دو امر اساسی هستند که مربوط به این ناحیه میشوند. متخصص گوش و حلق و بینی در مدیریت بیماری های حلق، حنجره و مری و اختلالات بلع و صدا تخصص دارند.

در این جلسه متقاضی باید تغییراتی را که مد نظر دارد، با پزشک خود درمیان گذارد. همچنین در خصوص مشکلات تنفسی که انتظار دارد بعد از جراحی بینی برطرف شود، صحبت کند. بینی‌هایی که پوستشان بسیار نازک یا ضخیم است برای جراحی بینی خیلی مناسب نیستند و اعمال تغییرات زیاد بر آن‌ها امکان پذیر نیست.