متخصص گوش و حلق و بيني-املاک پزشکی

تومورها می توانند در هر نقطه ای از بدن ایجاد شوند و شناسایی آنها برای تعیین یک دوره درمانی موثر، ضروری است. افراد در هر سنی ممکن است در انتقال (بلع) غذا، مایعات و بزاق از دهان به معده دچار مشکل شوند. این بیماری دیسفاژی نامیده می شود و ممکن است باعث ناراحتی، اختلال در تغذیه و منجر به سرفه و خفگی شود.

متخصص گوش و حلق و بینی پزشکی است که به تشخیص ، درمان و جراحی بیماری های در رابطه با اختلالات گوش ، حلق و بینی و هم چنین سر و گردن می پردازد. در ادامه مقاله به بررسی مشکلات این نواحی و نحوه درمان آن توضیح می دهیم. دکتر انوش قهرمانی متولد سال ١٣۴٨ از مشهد ، با اخذ رتبه ٢۴ کنکور سراسری وارد دانشکده پزشکی شد و در سال ١٣٧۴ دوره دکترای پزشکی عمومی خود در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به پایان رساند. به طور کلی متخصصین گوش و حلق و بینی در زمینه بیماری‌ها و درمان اختلالات گوش، بیماری‌های مربوط به سینوس‌ها، بینی و مشکلات سر و گردن تخصص دارد.

گوشها و بینی

همچنین درمان پولیپ های بینی و ضایعات حنجره و تومورهای سرو گردن بر عهده متخصص گوش و حلق و بینی است. همانطور که از اسم این تخصص مشخص است، متخصص گوش و حلق و بینی به بررسی، تشخیص و درمان بیماری های مرتبط با گوش، بینی، حلق و ساختمان های مرتبط با سر و گردن می‌پردازد. نام این تخصص ترجمه انگلیسی «Otolaryngology» می‌باشد و همین طور به اختصار متخصص ENT که اول واژه های Ear Nose ،Throat می‌باشد نامیده می‌شود. سایت پذیرش۲۴ خدماتی را برای شما فراهم آورده تا در سریعترین زمان و به راحت ترین شیوه نوبت دهی با جستجوی پزشک مورد نظر خود، نوبت خود را از دکتر فوق تخصص گوش، حلق و بینی در تهران دریافت نمایید.

بیماری ها و اختلالات گوش و حلق و بینی می تواند در افراد از هر سن و جنسیتی رخ دهد. بزرگسالان بین 45 تا 64 سال بیشترین مراجعه کنندگان به کلینیک های گوش و حلق و بینی بودند و 20 درصد از افراد نیز زیر 15 سال سن داشتند. از شایع ترین علل مراجعه به متخصصین گوش و حلق و بینی مشکلات شنوایی، درد یا عفونت گوش و گرفتگی بینی است. بیشترمشکلات و بیماری های گوش و حلق و بینی از طریق معاینه توسط پزشک متخصص قابل تشخیص است. یک متخصص گوش و حلق و بینی اختلالات گوشی شامل کم‌شنوایی، اختلال ناتوانی در حفظ تعادل، سوت کشیدن گوش و مشکلات حاد گوش داخلی و خارجی را درمان می‌کند.

دکتر فلوریا نصیری

چه شنوایی از دست داده باشید چه دلیل زیرلایه ای داشته باشد، یا اختلال گفتاری، نگرانی های بالانس، یا مشکلات بلع، متخصص گوش،حلق و بینی به شما در این زمینه و تشخیص آن کمک می کند. تیم متخصصین گوش و حلق و بینی، طوری کار می کنند که شرایط برای بیمار با اختلالات گوش، حلق و بینی هموار کنند. جراحی پلاستیک، برداشتن پولیپ، اصلاح شکاف دهان و معالجۀ سرطان در بخش‌های مختلف گوش، حلق و بینی بر عهده متخصص مربوطه است.

دکتر آزاده ناصحي

بر اساس گزارش مؤسسه ملی ناشنوایی و سایر بیماری‌های ارتباطی، NIDCD، سالانه حدود ۴۵۵۰۰ موارد جدید ابتلا به واسطه مشاوره آنلاین با متخصص گوش و حلق و بینی تشخیص داده می‌شوند. اگر چه علت این بیماری ناشناخته است، اما بروز این اختلال باعث تجمع مایع در لابیرنت می‌شود. این امر تعادل طبیعی فرد را بر هم می‌زند و در حرکت سیگنال‌های شنوایی به مغز اختلال ایجاد می‌کند.

همچنین می توانند چین و چروک صورت را با استفاده از جراحی یا تزریق داروهایی خاص مانند بوتاکس برطرف کنند. وزوز گوش حالتی است که فرد بدون منبع خارجی صدایی را در داخل گوش ها ی خود می شنود. تقریباً از هر 5 نفر 1 نفر مبتلا به این وضعیت است که می تواند باعث تأثیر منفی بر کیفیت زندگی، شغل وعملکرد فرد شود. اختلال در حرکت غذا، مایعات و بزاق از دهان به معده دیسفاژی نامیده می شود و ممکن است باعث ناراحتی، اختلال در تغذیه و سرفه و خفگی شود.

درمان مشکلات سر و گردن که منجر به اختلال در سیستم بینایی، شنیداری و بویایی میشود، ممکن است مربوط به بیماریهای ویروسی، تصادفات یا سرطان باشد. لارنگولوژی مخاطات حنجره و بیماریهای حاصل از صحبت کردن مانند مجله خبری پزشکی پولیپ و ندول حنجره را بررسی می کند و با لیزر، انقلابی عظیم در جراحی حنجره ایحاد شده است. متخصصان گوش و حلق و بینی همچنین می توانند بیماری ها و سرطان های صورت و حنجره و سر و گردن را جراحی و درمان کنند.

  • درمان مشکلات سر و گردن که منجر به اختلال در سیستم بینایی، شنیداری و بویایی میشود، ممکن است مربوط به بیماریهای ویروسی، تصادفات یا سرطان باشد.
  • برخی متخصصان مطالعاتی اضافی برای تخصص یافتن در یکی از این هفت حوزه انجام می‌دهند و خدماتشان را به این تخصص محدود می‌کنند.
  • یک متخصص گوش و حلق و بینی خوب ، پس از گذراندن دوره 7 ساله پزشکی عمومی ، تخصص خود را در زمینه گوش حلق و بینی کسب می کند و به بررسی بیماری ها و ارتباطات راه هوایی ، شنوایی ، چشایی ، زیبایی ، بویایی ، صورت ، سر و گردن می پردازد.
  • درمان سرطان دماغ، شیمی درمانی، پرتو درمانی و در صورت لزوم انجام عمل جراحی توسط دکتر جراح بینی آنلاین است.
  • متناسب با بیماری فرد ، مراقبت های لازم را بیان می کند تا بیمار با رعایت آن ها نتایج مطلوبی از درمان کسب نماید.