متخصص گوش و حلق و بینی جراح بینی کاشان دکتر محمد ارمی-املاک پزشکی

پزشک بعد از بررسی به بیمار می‌گوید که چه مقدار از خواسته‌های وی قابل اجراست و چه اصلاحاتی می‌تواند بر بینی‌اش انجام دهد. افرادی که اختلالاتی در گوش، حلق و بینی دارند، نیاز دارند که نزد یک متخصص مراجعه کنند تا تحت درمان قرار گیرند و تنفس شان بهتر شود. پزشک متخصص گوش و حلق و بینی ، می تواند با صبر و شکیبایی پاسخگوی تمام سوالات بیمار باشد و بیمار را از تمام نکات لازم آگاه می سازد. در ادامه ، قصد داریم شما را برخی از ویژگی ها و وظایف یک پزشک متخصص گوش حلق و بینی خوب و با تجربه ، آشنا سازیم.

متخصص گوش و حلق و بینی پزشکی است که به تشخیص ، درمان و جراحی بیماری های در رابطه با اختلالات گوش ، حلق و بینی و هم چنین سر و گردن می پردازد. در ادامه مقاله به بررسی مشکلات این نواحی و نحوه درمان آن توضیح می دهیم. دکتر انوش قهرمانی متولد سال ١٣۴٨ از مشهد ، با اخذ رتبه ٢۴ کنکور سراسری وارد دانشکده پزشکی شد و در سال ١٣٧۴ دوره دکترای پزشکی عمومی خود در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به پایان رساند. به طور کلی متخصصین گوش و حلق و بینی در زمینه بیماری‌ها و درمان اختلالات گوش، بیماری‌های مربوط به سینوس‌ها، بینی و مشکلات سر و گردن تخصص دارد.

  • در برخی حالات هم برای دریافت نوبت از مراکز درمانی لازم است تا به صورت حضوری به آن ها مراجعه شود؛ که در زمان شیوع کرونا بهتر است این کار به صورت غیرحضوری انجام شود.
  • امروزه شاهد تبلیغات گسترده ای در خصوص عمل بینی بدون جراحی و با لیزر هستیم که باید بگوییم هنوز علم در حوزه لیزر آنقدر پیشرفت نکرده است که بتوان با لیزر تغییراتی را در فرم بینی ایجاد کرد.
  • مراجعه به پزشک عمومی اغلب می تواند در درمان مشکلات جزئی مربوط به گوش، بینی و حلق موثر باشد و در صورتی که عفونت سینوسی، عفونت گوش یا گلودرد کوتاه مدت داشته باشید، به شما کمک کند.
  • از شایع ترین علل مراجعه به متخصصین گوش و حلق و بینی مشکلات شنوایی، درد یا عفونت گوش و گرفتگی بینی است.
  • هستید؟ پزشکان میهن پزشک را مشاهده, اینترنتی نوبت و مشاوره بگیرید.
  • متخصصان گوش و حلق و بینی طیف متنوعی از بیماری ها را تشخیص می دهند.
چه شنوایی از دست داده باشید چه دلیل زیرلایه ای داشته باشد، یا اختلال گفتاری، نگرانی های بالانس، یا مشکلات بلع، متخصص گوش،حلق و بینی به شما در این زمینه و تشخیص آن کمک می کند. تیم متخصصین گوش و حلق و بینی، طوری کار می کنند که شرایط برای بیمار با اختلالات گوش، حلق و بینی هموار کنند. جراحی پلاستیک، برداشتن پولیپ، اصلاح شکاف دهان و معالجۀ سرطان در بخش‌های مختلف گوش، حلق و بینی بر عهده متخصص مربوطه است.

دکتر شبنم شادابی

درمان مشکلات سر و گردن که منجر به اختلال در سیستم بینایی، شنیداری و بویایی میشود، ممکن است مربوط به بیماریهای ویروسی، تصادفات یا سرطان باشد. لارنگولوژی مخاطات حنجره و بیماریهای حاصل از صحبت کردن مانند پولیپ و ندول حنجره را بررسی می کند و با لیزر، انقلابی عظیم در جراحی حنجره ایحاد شده است. متخصصان گوش و حلق و بینی همچنین می توانند بیماری ها و سرطان های صورت و حنجره و سر و گردن را جراحی و درمان کنند.

کدام متد جراحی بینی بهتر است

بیماری ها و اختلالات گوش و حلق و بینی می تواند در افراد از هر سن و جنسیتی رخ دهد. بزرگسالان بین 45 تا 64 سال بیشترین مراجعه کنندگان به کلینیک های گوش و حلق و بینی بودند و 20 درصد از افراد نیز زیر 15 سال سن داشتند. از شایع ترین علل مراجعه به متخصصین گوش و حلق و بینی مشکلات شنوایی، درد یا عفونت گوش و گرفتگی بینی است. بیشترمشکلات و بیماری های گوش و حلق و بینی از طریق معاینه توسط پزشک متخصص قابل تشخیص است. یک متخصص گوش و حلق و بینی اختلالات گوشی شامل کم‌شنوایی، اختلال ناتوانی در حفظ تعادل، سوت کشیدن گوش و مشکلات حاد گوش داخلی و خارجی را درمان می‌کند.

کلینیک جراحی بینی دکتر مجید کاظمی

تومورها می توانند در هر نقطه ای از بدن ایجاد شوند و شناسایی آنها برای تعیین یک دوره درمانی موثر، ضروری است. افراد در هر سنی ممکن است در انتقال (بلع) غذا، مجله خبری پزشکی مایعات و بزاق از دهان به معده دچار مشکل شوند. این بیماری دیسفاژی نامیده می شود و ممکن است باعث ناراحتی، اختلال در تغذیه و منجر به سرفه و خفگی شود.