جراح پلاستیک بهتر است یا متخصص گوش، حلق و بینی؟ طراح طب-املاک پزشکی

حلقه ای از عضله معروف به اسفنکتر در انتهای مری معمولاً از حرکت محتویات معده به سمت بالا جلوگیری می کند. در افراد مبتلا به بیماری رفلاکس معده-مری ، این اسفنکتر ممکن است ناکارآمد باشد و عملکرد طبیعی خود را از دست بدهد، که این امر می تواند منجر به سوزش معده، درد قفسه سینه و مشکل در بلع شود. نقش آنها جذب باکتری ها و ویروس هایی است که از طریق بینی و دهان وارد بدن می شوند. در صورت التهاب لوزه ها فرد دچار عفونت های مکرر می شود و نیاز به جراحی دارد.

امروزه در عصر مدرن آلرژی و حساسیت به علت آلودگیهای مکرر هوا، بیماری مهمی شده است. خارش بینی و حلق و حنجره گرفتگی بینی و عطسه مکرر و آبریزش بینی مهمترین عوارض و علایم آلرژی در سر و صورت و بینی و حلق می باشد. بزرگی ادنویید و لوزه در اثر آلودگی هوا و سرماخوردگی مکرر و عفونت و آلرژی ایجاد میشود که باعث تغییر شکل فک و صورت و بینی میشود لذا درمان ادنویید و لوزه و آثار آن روی گوش اهمیت فراوانی دارد. جراحی بینی، جراحی پلاستیک و جراحی پلاستیک زیبایی را هم متخصصان ENT انجام می دهند. برای مثال متخصص مغز و اعصاب مشکلات مربوط به مغز یا سیستم اعصاب را درمان می‌کند و متخصصان چشم در درمان مشکلات مربوط به چشم و بینایی تبحر دارند. دکتر امید ابراهیمی متولد سال 1351 ، فارغ التحصیل دوره پزشکی عمومی در سال 1377 از دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد.

  • متخصص گوش و حلق و بینی دارو تجویز کرده، درمان را اجرا، شنوایی را آزمایش و بیمار را به پزشک مربوطه ارجاع می‌دهد.
  • متخصص گوش و حلق و بینی در مدیریت بیماری های حلق، حنجره و مری و اختلالات بلع و صدا تخصص دارند.
  • دکتر مجید کاظمی یکی از پرسابقه ترین جراحان زیبایی بینی در ایران هستند که فعالیت بین المللی دارد و بیماران از کشورهای همسایه را هم ویزیت و عمل میکنند.
  • سپس می‌توانند ابزارهای جراحی از جمله لیزر را به منظور حذف موادی که سینوس‌ها را مسدود می‌کنند، وارد کرده و استفاده کنند.
  • یک عضله با ساختار حلقوی در انتهای مری با نام اسفنکتر وجود دارد که با انقباض خود از حرکت محتوای معده به سمت بالا جلوگیری می کند.
متخصصان گوش و حلق و بینی با تلفیق دانش پزشکی و مهارت های جراحی برای درمان بیماران خود، میتوانند طیف وسیعی از بیماری‌ها را تشخیص داده و نسبت به درمان آن اقدام کنند. برای پیدا کردن متخصصان گوش، حلق و بینی مجرب در شهر ری مجتمع درمانگاهی خیریه ولی عصر دکتر عبدالحمید حسین نیا و دکتر منصور نصیری نژاد را معرفی میکند. نه تنها متخصصین گوش، حلق و بینی پزشک هستند بلکه می توانند عمل های جراحی برای درمان عارضه های مربوط به گوش، حلق و بینی را نیز انجام دهند.

متخصص گوش و حلق و بینی جراح زیبایی بینی و صو…

در جراحی بینی با هدف درمانی مشکلاتی همچون پولیپ بینی ، شکستگی بینی ، کجی بینی و غیره برطرف می گردد. به طور کلی ، می توان گفت که تخصص گوش و حلق و بینی از تخصص های بسیار مهم محسوب می شود ، چرا که با تنفس انسان در ارتباط می باشد. همچنین برای اصلاح تومورهای یا سلول های سرطانی و حذف پلیپ بینی از روش جراحی بینی استفاده می شود. پلاستیک صورت – جراحی‌های زیبایی شامل رینوپلاستی (اصلاح و بازسازی شکل، عملکرد و ظاهر بینی) و پیناپلاستی (اصلاح گوش‌های برجسته). جراحان پلاستیک و دهان و دندان و فک و صورت نیز ممکن است این نوع جراحی‌ها را انجام دهند. با استفاده از بخش جستجو و فیلترهای موجود در این صفحه پزشک مورد نظر خود را جستجو و با کلیک بر روی دکمه دریافت نوبت، اولین نوبت خالی را انتخاب کنید.

دکتر میترا علامه

آلرژی و مشکلات مربوط به حس بویایی نیز توسط این پزشکان ارزیابی و درمان می شود. در نظام‌های تحصیلی متفاوت ممکن است مدت دوره متفاوت باشد اما در آمریکا و نظامهای تحصیلی تابع آن دانشجو پس از گذراندن مجله خبری پزشکی دوره دکترای عمومی یکسال رزیدنتی جراحی عمومی و چهار سال رزیدنتی جراحی گوش ، گلو، بینی و سر و گردن را سپری می‌نماید. خوابی که به علت انسداد راه‌های هوایی کیفیت پایینی دارد باید معالجه شود.

دکتر محمود سوادکوهی