متخصص داخلی چه نوع پزشکی است؟ دکتر مسعود رستگاری-املاک پزشکی

دکتر فروغ سبزقبایی پس از گذراندن دوره تخصصی خود، دوره فوق تخصصی نفرولوژی یا بیماری های کلیه و فشارخون را در دانشگاه علوم پزشکی ایران سپری کردند و در نهایت بورد فوق تخصصی را از آن خود کردند. ایشان عضو انجمن نفرولوژی ایران، عضو انجمن جهانی نفرولوژی و هم چنین عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران می باشند. دکتر نیلوفر نیک پوری در سال ۱۳۸۱ موفق به اخذ مدرک تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی همدان شد و دارای متخصص داخلی، بیماری های گوارش، غدد، ریه، روماتیسم و کلیه می باشد. فارغ التحصیل پزشکی عمومی دانشگاه تهران و دستیاری جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ کسب رتبه اول در امتحانات کشوری؛ رتبه برتر دوره فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی؛ اخذ بورد فوق تخصصی؛ دو سال فعالیت به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی … دکتر احمدرضا همت با شماره نظام پزشکی در لیست ما برای بهترین دکتر داخلی اصفهان قرار دارند که چنانچه نیاز به مراجعه به دکتر داخلی خوب در اصفهان داشته باشید،می توانید از طریق شماره تماس مطب و یا آدرس ذکر شده با دکتر احمدرضا همت در ارتباط باشید. دکتر مهدی احمدیان با شماره نظام پزشکی در لیست ما برای بهترین دکتر داخلی اصفهان قرار دارند که چنانچه نیاز به مراجعه به دکتر داخلی خوب در اصفهان داشته باشید،می توانید از طریق شماره تماس مطب و یا آدرس ذکر شده با دکتر مهدی احمدیاندر ارتباط باشید.

  • با استفاده از خدمت نوبت دهی بیمارستان می‌توانید بدون مراجعه حضوری به مراکز درمانی، نوبت خود را رزرو کنید.
  • باید بدانید که متخصصان داخلی می توانند در رشته های؛ گوارش، نفرولوژی، روماتولوژی، قلب و عروق، خون و سرطان، متابولیسم بیماری های ریه، گوارش، آلرژی و ایمن شناسی فوق تخصص بگیرند، در صورتی که پزشکان عمومی تحت آموزش چنین تخصص هایی قرار نگرفته اند.
  • به همین دلیل در میان انواع تخصص پزشکی، به عنوان اولین نقطه اطمینان تشخیص و درمان بیماری، مورد توجه جامعه پزشکی و بیماران است.

زیرا که تشخیص و درمان انواع بیماری ها را حساس می دانند و ترجیح می دهند که روند درمان با موفقیت زیاد و توسط مجرب ترین پزشک انجام شود. برای تشخیص و درمان بیماری های داخلی باید به متخصص داخلی مراجعه نمود اما همان گونه که می دانید معاینه هر سیستم درونی بدن نیاز به تخصص خاص خود را دارد لذا اکنون این سوال مطرح می شود که تخصص داخلی دقیقا چه مواردی را شامل می شود. به طور کلی پزشک داخلی به کسی گفته می شود که وظیفه تشخیص و درمان پزشکی به غیر از جراحی را در بزرگسالان برعهده دارد. چه در مواردی که شما به بیماری های عمومی مبتلا شده اید و چه زمانی که بیماری شما پیچیده است، باید معاینات اولیه را تحت نظر یک دکتر داخلی انجام دهید. بنابراین این گونه می توان بیان نمود که یک متخصص داخلی، پزشکی است که مراقبت های اولیه بیمار را بر عهده داشته و از طرفی به عنوان مشاوری برای متخصصین دیگر عمل می کند. به این معنا که اگر متخصص داخلی در حین معاینات خود متوجه نوع خاصی از بیماری گردد که درمان آن نیاز به تخصص دارد، اطلاعات و آزمایش های اولیه را در اختیار پزشک متخصص قرار داده و او را در امر درمان راهنمایی می کند.

با مراجعه به لیست دکتر دکتر متخصص داخلی در تهران و مرور کردن نوبت‌های آزاد هر دکتر می‌توانید از نوبت‌های آزاد آن دکتر مطلع شوید یا از مرتب‌سازی بر اساس نزدیکترین نوبت آزاد دکتر متخصص داخلی در تهران استفاده کنید. دیابت؛ یکی از بیماری‌هایی که متخصص داخلی آن را درمان می‌کند،‌ دیابت است. این بیماری اختلال متابولیک است و درمان قطعی ندارد اما می‌توان با روش‌های مختلف برای کنترل آن اقدامات درمانی را انجام داد.

توصیه ما به شما این است که اگر دوره درمانی را نزد یک متخصص داخلی آغاز نمودید، سعی کنید که این دوره را تا پایان ادامه دهید مگر این که بعد از چند جلسه متوجه شوید که این برنامه درمانی نه تنها موثر نبوده بلکه تاثیرات منفی را با خود به همراه داشته است. متخصص داخلی وظیفه مراقبت طولانی مدت از بیمار را برعهده دارد به این معنا که باید یک برنامه درمانی برای بیمار تدوین کرده و براساس آن، روش های درمانی مختلف را اعمال نماید تا بهبودی کامل به دست آید. هنگامی که مخاط روده از مقعد بیرون می‌زند مشکلاتی مانند خارش و سوزش برای بیمار ایجاد می‌کند. این حالت می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و برای درمان آن می‌توان به متخصص داخلی مراجعه کرد.

متخصص داخلی چه نوع پزشکی است؟

خدماتی که ملاحظه می‌کنید به وسیله بهترین پزشکان ایران و در نرم افزار مدیریت مطب پذیرش۲۴ مورد پیگیری قرار می‌گیرد. با مراجعه به صفحه پروفایل هر کدام از دکتر متخصص داخلی در تهران می توانید نظرات بیماران مراجعه‌کننده به آن دکتر را مشاهده کنید و از میزان رضایت بیماران از پزشک مطلع شوید. فشار خون بالا؛ جالب است بدانید که برای کنترل فشار خون بالا می‌توانید به دکتر متخصص داخلی هم مراجعه کنید. در کنار اینکه برای درمان و کنترل این بیماری می‌توانید به دکتر قلب هم مراجعه کنید. دکتر نیلوفر نیک پور متخصص داخلی و فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی همدان می باشد.

دکتر مجید میرصدرایی

در این میان، برخی از بیماران دارای چندین بیماری مزمن هستند و نیاز به مراقبت‌های پیچیده دارند. در ادامه این مطلب، در مورد مراحل تحصیلی متخصص داخلی، اینکه چه بیماری‌هایی را ویزیت می‌کند و تفاوت آنها با پزشکان عمومی؛ توضیح می‌دهیم.همچنین اگر نیاز مجله خبری پزشکی متخصص داخلی دارید میتوانید از سرویس ویزیت پزشک در منزل هوم ویزیت استفاده کنید. دکترتو ساده‌ترین راه نوبت‌ دهی اینترنتی و مشاوره آنلاین پزشکان ایران است. پزشکان به کمک دکترتو می‌توانند امکان نوبت دهی اینترنتی و مشاوره تلفنی خود را فعال کنند.